لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ترندهای طراحی سال 2022 برای شبکه‌های اجتماعی

دسته بندی :آموزش مبانی گرافیک 19 فوریه 2022 1806
استفاده از طرح شطرنجی در بک گراند

ترندهای طراحی 2022 _ شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها صرفا ابزاری برای فروش محصولات و یا خدمات نیستند. آنها ابزاری قدرتمند برای ارتباط، الهام بخشیدن و ایجاد روابط هستند. برای موفقیت در این امر، بخشی از ماموریت شما در شبکه‌های اجتماعی صحبت کردن با افراد، به زبانی است که برای آنها قابل فهم باشد. و در پلتفرمهای بصری مانند اینستاگرام و پینترست، این امر از طریق طراحی یا دیزاین انجام می‌شود.

زبان طراحی گرافیک هر سال توسط ترندهایی که می‌آیند و می‌روند (یا بعضاً می‌مانند) تکامل می‌یابد. ترندهایی که برای مدتی محبوبیت می‌یابند نشان دهنده چیزی است که مردم بیشتر به آن اهمیت می‌دهند و برندها میتوانند با استفاده از این عناصر طراحی گرافیک با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

در این مقاله به پیش بینی ترندهای طراحی سال 2022 در زمینه‌های رنگ، بافتها، شکلها، الگوها، شیوه‌های عکاسی، موتیفها و عناصر گرافیکی و … خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ترندهای رنگ 2022

هر سال با نزدیک شدن به ماه دسامبر طراحان در سراسر جهان منتظر شرکتهای تاثیرگذاری مانند Pantone و Sherwin-Williams هستند تا رنگ سال را منتشر کنند. پالت های رنگ هنرمندان از این رنگ‌ها سرچشمه می‌گیرند و تخیل را در دکوراسیون منزل، مد و طراحی گرافیک جرقه می‌زنند. امسال چه رنگهایی در راهند؟

1- رنگهای طبیعت

امسال به علت پاندمی و خانه نشینی و در نتیجه تمایل باطنی بیشتر به ارتباط با فضای باز، ترندهای اصلی رنگهای بیشتر به سبز سرد و مه آلود، و تناژهای غنی خاک رس است که در طبیعت یافت می‌شود.

شرکت رنگ BEHR رنگ Breezeway را به عنوان رنگ سال خود انتخاب کرد. “سبز شیشه ای آرام و نشاط آور که بیانگر صلح و آرامش برای حرکت رو به جلو است.”

شرکتهای Sherwin-Williams و Benjamin Moore نیز از قافله عقب نماندند. این شرکتها به ترتیب رنگهای Evergreen Fog و October Mist را به عنوان رنگ سال خود اعلام کردند.

رنگ سال کمپانی‌های رنگ معروف
رنگ سال کمپانی‌های رنگ معروف

این سبزهای مهیج که از ساقه‌های گل سبز_نقره‌ای و جنگلهای همیشه سبز و مه آلود الهام گرفته شده‌اند، در کنار رنگهای خاکی، آبیِ آب و رنگهای خنثی گرانیتی، پالتهای رنگهای ارگانیک ایجاد میکنند. و این پالتها را در خط مقدم دنیای ترندهای طراحی گرافیک 2022 قرار می‌دهند.

2- امکانات جسورانه

رنگ سال 2022
very pery

شرکت پنتون بعد از 23 سال انتخاب رنگهای تاثیرگذار بر توسعه محصول، مد و طراحی، امسال گامی غیر منتظره برداشت: رنگی را انتخاب نکرد، بلکه یک رنگ را خلق کرد!

Veri Peri، رنگ سال 2022 پنتون، یک رنگ قرمز، بنفش جدید است که به شدت با آبی پوشانده شده است. این به معنای نشان دادن هیجان و جسارت آینده است و “به ما کمک می‌کند این چشم انداز تغییر یافته‌ی احتمالات را در آغوش بگیریم و در حین باز نویسی زندگیمان، چشم انداز جدیدی در مقابل ما باز کند.”

این رنگ مطمئن و کنجکاو که در نقطه تلاقی رنگهای دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال ایستاده است، در پالتهایی با رنگهای اشباع، آبی‌های پرانرژی و رنگهای خنثی می‌درخشد.

3- لمس نوستالژی

حتی زمانی که داستان رنگها رو به جلو است و نگاه به آینده دارد، سایه‌های رترو دهه‌های 60 و 70 میلادی همچنان به قوت خود باقی هستند. رنگهای Groovy Daffodil، vintage Harbor Blue و funky Coca Mocha با رنگهای پاستلی ملایم مثل Spun Sugar و Gossamer Pink ترکیب شده‌اند تا پالت بهار/ تابستان ترندهای طراحی 2022 شرکت پنتون را بسازند.

ترندهای رنگی بهار تابستان 2022
پالت رنگی بهار/ تابستان 2022 شرکت پنتون

این پالتهای رنگی ما را به یاد پوسترهای معروف Jet Era و سفرهای قدیمی می‌اندازد.

4- آدامس بادکنکی محبوب

ماجراهای سال 2000 و جریان Y2K را به یاد دارید؟ رنگهای خوش بینانه در پالت رنگ لندن بهار / تابستان 2022 پنتون بهترین مکمل برای لیست پخش بازگشت ما به آن دوران هستند. صورتی بادکنکی جوان، جوانه لیمویی ظریف و شکوفه ارکیده زنانه، ما را به بهترین وجه به یاد آن دوران می‌اندازند.

الگوها، شکلها و بافتها

1- صفحه شطرنجی

تخته شطرنجی فقط برای نسل قدیمی شما نیست. در واقع با احیای آن توسط رنگهای پاپ بازیگوش و گلهای پلاستیکی تازه که در حال حاضر مد شده‌اند، میتوان زندگی جدیدی در این کلاسیکِ جاودانه پیدا کرد.

تخته شطرنجی ترند طراحی 2022

2- شکوفه‌های استنسیل شده

از زمانی که زیبایی شناسی سبک دنج و با مضمون روستایی که ما آن را به نام “Cottagecore” می‌شناسیم، برای اولین بار در سال 2018 در Tumblr نامگذاری شد، سبک زندگی پر از گلهای وحشی بر مد و رسانه‌های اجتماعی تسلط داشته است.

در سال 2022 گلهای وحشی رویایی Cottagecore آپدیت شده‌اند. به این صورت که به ساده‌ترین فرم خود درآمده و در تضادهای جسورانه و رنگهای پرجنب و جوش بیشتر به چشم ‌می‌آیند.

گلهای وحشی در طراحی 2022

3- گرد کردن لبه‌ها

با گرد کردن لبه فرمها به شکل گویهای نرم، نیمه ماه و نیم دایره آینده خود را بسازید. (و یا از ترسهایتان عبور کنید.)

در سال 2022 زوایای سفت و سخت به نفع منحنیهای نرم زنانه در طراحی دکوراسیون خانه، اداره، فضاهای اجتماعی و موارد دیگر، حذف می‌شوند. این تغییر برای استقبال از صلح درونی و مجازی است.

تم اینستاگرام کهکشان
تم اینستاگرام حباب

ترندهای طراحی 2022- عناصر و موتیف‌ها

1- ذِن _خطوط الهام گرفته شده

این خطوط نه تنها ما را به یاد باغ‌های صخره‌ای ژاپنی می‌اندازند، بلکه یک پدیده مهم از فرهنگ پاپ نیز در این خطوط وجود دارد. با تاثیر پذیری از فناوری و تجدید حیات علمی تخیلی ( فیلم Dune ) سبک خط مینیمال با عناصر آینده نگر در حال افزایش است.

خطوط طراحی در سال 2022

2- نقوش ماتیس

نقوش ارگانیک در طراحی 2022 از هندسه سفت و سخت فراتر رفته و فضایی از آزادی، حرکت و آشنایی را به گرافیک می‌بخشد. ماتیس به فرد الهام می‌دهد تا آرامش درونی خود را بیابد، زیرا شکلهای ارگانیک و متعادل مشخصه‌ی طرح‌های آزادی محور را ایجاد میکنند.

نقوش ماتیس 2022

3- گلهای پلاستیکی

تمام داستان ترندها درباره سبکهای سالهای گذشته است که حالا احیا شده‌اند. در سال 2021 شاهد بازگشت سبکهای دهه 90 میلادی به مرکز توجه بودیم. این گلهای بلوکی کوچک شاید شما را به یاد آن دهه بیندازند. اما باور کنید آن زمان اولین باری نبود که سر و کله این گلها پیدا شد.

گلهای کوچک با لبه‌های ساده در واقع اولین بار در دهه 60 و 70 میلادی خودشان را نشان دادند. و به نظر میرسد که به طور مداوم تصویر خود را برای نسلهای آینده بازآفرینی می‌کنند. و جزو ترندهای طراحی 2022 نیز خواهند بود.

گلهای پلاستیکی ترند طراحی سال 2022
گلهای پلاستیکی ترند طراحی سال 2022

عکاسی و استایل

1-ابعاد ظریف

در سال 2022، همزمان با دنبال کردن امکان رندر سه بعدی توسط برنامه‎‌های طراحی، استفاده از بافت یا تکسچرها در طراحی گرافیک رواج بیشتری می‌یابد. Adobe Capture در این زمینه گامهای بلندی برداشته است.

ابعاد ظریف ترند عکاسی 2022
ابعاد ظریف در عکاسی 2022

2- سایه طبیعی

در جایی که سبک‌های عکس روشن، درخشان و واضح، زمانی حاکم باشد؛ استایل‌های عکس بیشتر به سمت سایه‌های ملایم‌تر و ابعادی و نور مقطع برای نمایش محصولات تغییر می‌کند.

سایه طبیعی در عکاسی 2022
سایه طبیعی در عکاسی 2022

3- درخشش دو رنگ

پس زمینه‌های فلت و واضح با گرادینتهای نورانی در استایل عکاسی و محصول، جایگزین می‌شوند. چشمها را وسوسه می‌کنندو بینندگان را به درون قاب می‌کشانند.

درخشش دو رنگ در عکاسی 2022
درخشش دو رنگ در عکاسی 2022

حال که با مهمترین ترندهای طراحی 2022 در طراحی گرافیک آشنا شدید، امیدواریم بتوانید با به کار بردن کمی خلاقیت و تمرین و پشتکار، آثار به یاد ماندنی و تاثیر گذاری در سال پیش رو خلق کنید.

مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم?

منبع:

https://www.tailwindapp.com/

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: