لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزش مبانی رنگ, آموزشی 28 آگوست 2021 5570
راهنمای انتخاب رنگ مناسب صفحه اینستاگرام

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام

انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام امروزه از مباحث داغ و مهم تشکیل یک صفحه اینستاگرام قوی می‌باشد. سایت مارژین شما را در این ترکیب رنگی و اثرات مهم این رنگ ها همراهی میکند. در حقیقت صفحه‌ای جذاب و قوی، نخستین اولویت برقراری ارتباط را با مخاطبین خود بر مبنای رنگ قرار می‌دهد. سایت مارژین به شما کمک می‌کند که با تنالیته قوی و تاثیرگذار پیجی قوی را بسازید. البته نباید از تاثیر محتوا نیز غافل شد و در نهایت امر تلفیق یک محتوا و رنگ ایده آل است که آمار دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام شما را بالا می‌برد. انتخاب رنگ‌های با اصالت و چشم نواز در زیبایی صفحه شما تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

باید به این نکته هم توجه کرد که این رنگ‌ها با چه محتوایی تلفیق شده و صفحه شما را می‌آرایند. بنابراین شما بایستی در مورد هر محتوایی رنگ مرتبط با آن را استفاده نمایید تا بر دانش رنگ شناسی مخاطبین خود و ارتباط آن با نوشته تلفیق شده با آن رنگ نیز بیافزایید. به طور نمونه رنگی مثل قرمز برای پیجی که در مورد غذاها و آشپزی می‌باشد، رنگ ایده آلی است. به دلیل اینکه قرمز، اشتها را تحریک میکند. همین طور رنگ سبز برای محتویاتی که به پزشکی و سلامت مرتبط هستند، رنگ خوبی به شمار می‌آید. همچنین یکی از عوامل ورود یک پست به اکسپلور اینستاگرام، ترکیب رنگ و جذابیت کاور است. رنگ‌هایی که سبب ورود به سرچ می‌گردد، از جذابیت و گیرایی خاصی برخوردار بوده و کمی مات هستند.

انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام
انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام

تاثیر رنگ ها در اینستاگرام

انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت با انتخاب یک رنگ ایده آل و مناسب شما به افزایش بازدید کنندگان سایت خود کمک خواهید کرد. اکثر محققین روانشناس رنگ معتقدند، که هر کدام از رنگ‌ها روحیه‌ای متفاوت بر روی افراد می‌گذارد.برای مثال یک مطالعه بر روی رنگ‌ها ثابت نموده که قرص‌هایی که رنگ قرمز دارند؛ با سرعت و نیروی بیشتری نتیجه دلخواه خود را بر روی فرد می‌گذارند. در همه جوامع این تاثیرات مشابه هم هستند، و تفکر و عملکرد یکسان و همسویی را به فرد القاء می‌نمایند. در این بخش به بررسی تاثیر هر رنگ می‌پردازیم.

قهوه‌ای

در پیجهای شخصی انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام با توجه به تاثیر رنگ‌ها بر روی افراد صورت می‌گیرد. یکی از رنگهایی که جهت برندسازی بر روی مخاطبین موثر است، رنگ قهوه‌ای است. این رنگ در این گونه محتوا و پیج‌های مد و فشن و همچنین آموزش‌های اخلاقی و ارزشی از رتبه بالایی برخوردار است و مخاطب را ترغیب می‌نماید. البته در انتخاب رنگ‌ها برای صفحه اینستاگرام باید به تضاد رنگ‌ها نیز توجه نمود و هارمونی رنگ‌ها را رعایت کرد.

مطالب این صفحه میتواند در این زمینه به شما کمک کند: همنشینی رنگها و اصول آن

صورتی

رنگ صورتی برای پیج‌هایی که مرتبط و بانوان و دختران جوان است و در آنها محصولات مرتبط به آنها به فروش می‌رسد، مناسب است. و احساس سرزندگی و تکاپو به اشخاص می‌بخشد. البته در صفحاتی که به پیج‌های بدن سازی، استایل و ورزشی نیز مربوط می‌شود، این رنگ مورد استفاده قرار میگیرد.

بنفش

رنگ‌هایی مثل رنگ بنفش نیز در پیج‌هایی که به نوعی بر مدار قدرت قرار دارند، استفاده می‌شود. این رنگ به نوعی در پیج‌های لوکس و خلاقانه مورد استفاده قرار می گیرد.

سبز

از رنگ سبز نیز در صفحاتی که در مورد بهداشت، پایداری، ارگانیک، گل و گیاه و محیط زیست می‌باشد، استفاده می‌شود. در واقع سبز با ایجاد حس طبیعی و بازسازی برای پیج‌های مربیان یوگا، سلامت محور نیز انتخاب خوبی است.

تاثیر رنگ ها در یک پیج اینستاگرامی
تاثیر رنگ ها در یک پیج اینستاگرامی

زرد

صفحاتی که می‌خواهند احساس دوستی ایجاد کنند، بهتر است از رنگ‌های زرد که نقش سرگرم کننده دارند، استفاده نمایند. رنگ زرد در روانشناسی رنگ‌ها سرشار از احساسات لطیف کودکانه است. همچنین محصولات زیبایی و یا خوراکیهایی که برای کودکان استفاده می‌شود، از این رنگ بهره برده‌اند.

قرمز

قرمز در پیج ها بسیار اثرات خاصی دارد ولی برای اشخاصی که در محدوده ایمن هستند، و ریسک نمی‌کنند، مناسب نیست. قرمز مناسب کسانی است که می‌خواهند تمایز و جسارت خاص و برجسته ای در کار ایجاد نمایند. افرادی که اهل ریسک هستند، و میخواهند تا حدودی فوق العاده و جسور به نظر برسند، از این رنگ استفاده می نمایند. در حقیقت برندسازی شخصی هم از استفاده این رنگ به موفقیت‌های بی شماری دست یافته است.

اهمیت انتخاب رنگ ها برای صفحه اینستاگرام
اهمیت انتخاب رنگ ها برای صفحه اینستاگرام

برای انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام دانش و تبحر خاصی نیاز است. در حقیقت این کار نیاز به تحقیق و تفحص بسیاری دارد. همچنین از علم نوین ترکیب رنگ ها و تلفیق آنها نیز باید آگاه بود.

آبی

رنگ آبی که متضاد رنگ قرمز است و کنتراست زیبایی را بین این دو رنگ با خود به همراه می‌آورد. این رنگ در پیج‌های فناوری و تکنولوژی بسیار محبوب و از طرفداران بسیاری در بین آقایان برخوردار است. آبی در برندهایی که جهت القای حسی مطمئن و آرامش بخش است، به کار برده می‌شود. در واقع آبی روشن و سیر تاثیر مثبت بسیاری در پیج‌های مربوط به مناظر طبیعی دارد. همچنین پیجهای املاک و گردشگری میتوانند از این رنگ جهت ایجاد حس مثبت و آرامش در مخاطبین خود استفاده کنند.

رنگهایی که بیشترین لایک را در اینستاگرام می‌گیرند

جالب است بدانید، موسسه پنتون تحقیقی در مورد تصاویری که در اینستاگرام منتشر می‌شوند انجام داده است. در این تحقیق به بررسی تاثیر رنگ در گرفتن تاثیر بیشتر از مخاطبین پرداخته شده‌است. به این منظور از بهترین پستهای 75 اینفلوئنسر مختلف استفاده شده‌است. و در نتیجه چهار رنگ مشخص شده‌اند که بیشترین جذابیت را برای کاربران اینستاگرام دارند.

محبوبترین رنگها عبارت‌اند از:

Rose Down (صورتی کثیف)

 Rose Down (صورتی کثیف)
Rose Down (صورتی کثیف)

Ethereal Blue (آبی آسمانی، شبیه سایه‌هایی که در آسمان آزاد دیده می‌شوند)

 Ethereal Blue (آبی آسمانی)
Ethereal Blue (آبی آسمانی)

Ocean Depths (سایه تیره‌ای نزدیک به رنگ دریا)

 Ocean Dept (اعماق اقیانوس)
Ocean Dept (اعماق اقیانوس)

Harvest Gold (اشاره به سایه‌های پاییزی، سواحل شنی و غروب آفتاب)

 Harvest Gold (طلای درو)
Harvest Gold (طلای درو)

گویا در این 4 رنگ چیزی وجود دارد که مخاطب را ترغیب میکند دوبار روی صفحه ضربه بزند و لایک کند! بنابراین میتوانید از تاثیر شگفت انگیز این رنگها برای گرفتن بازخورد بیشتر از مخاطبین خود استفاده کنید. البته سعی کنید رنگی را استفاده کنید که طبق آنچه در روانشناسی رنگها گفته شد، مطابق با هویت برند شما باشد.

سخن آخر

در استراتژی تولید محتوای اینستاگرام؛ بایستی به عواطف و احساسی که رنگ ها به ما می‌دهند، توجهی ویژه داشت. در نهایت فید اینستاگرام خود را به گونه‌ای برنامه ریزی نمایید، که سبب ایجاد تاثیر دلخواه شما گردد. در رنگ‌ها فراتر از زیبایی شناسی آنها به مفاهیم و روانشناسی نهفته در پس آنها باید اشراف داشت. سرانجام با درک این معانی به استفاده و به کارگیری آنها در پیج خود پرداخت. شما با انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام با توجه به محتوای خود فالوئرهای زیادی را جذب خواهید کرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا با دوستانتان هم آن را به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: