لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور برای تولید محتوای پیج برنامه ریزی کنیم

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 30 آوریل 2022 1036
چطور برای تولید محتوای پیج برنامه ریزی کنیم

اهمیت تولید محتوا در پیج:

برای این که یک پیج خوب و پربازدید در اینستاگرام داشته باشید، باید برای تولید محتوای پیج برنامه ریزی کنید. تولید محتوای پیج در اینستاگرام به اندازه ای اهمیت دارد که خیلی از افراد به صورت حرفه ای زمان زیادی را به یادگیری آن صرف می‌کنند. موفقیت و پیشرفت در اینستاگرام در یک شب اتفاق نمی افتد و نیاز به صرف انرژی و خلاقیت و زمان کافی دارد. چون در حال حاضر اینستاگرام فرای این صحبت ها شده و تنها نمی توان به چشم یک اپلیکیشن برای ثبت خاطرات و انتشار عکس به آن نگاه کرد.

برای درک بیشتر این موضوع بیایید با تعریفی از تولید محتوای پیج اینستاگرام شروع کنیم، منظور از تولید محتوای پیج، به انتشار عکس و ویدیو و نوشته گفته می‌شود که هر فرد در حساب کاربری خود برای مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارد. هر شخص با توجه به کاربری که از اکانت اینستاگرام خود دارد، اقدام به تولید محتوای پیج خود می‌کند. برای همین خاطر در حال حاضر استاندارد جهانی جهت ایده یابی تولید محتوای اینستاگرام وجود ندارد. ولی خوب، واضح است که هر اندازه محتوای یک صفحه جذاب تر و حرفه ای تر باشد، تعامل فالوورها در آن بیشتر شده و همین امر موجب بیشتر دیده شدن پیج می‌شود. چون افراد با دیدن محتوای پست و تعداد لایک و کامنت ها ترغیب به دنبال کردن آن پیج می‌شود.

تولید محتوای پیج اینستاگرام
تولید محتوای پیج اینستاگرام

چرا باید در اینستاگرام تولید محتوا کرد:

دلایل زیادی برای تولید محتوای پیج اینستاگرام وجود دارد، در حال حاضر بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی در این اپلیکیشن حضور دارند. برای همین خاطر اگر بتوانید تنها 10 درصد از نظر این افراد را به کسب و کارتان جلب کنید، رشد زیادی را در فروش محصولاتتان خواهید داشت. از دیگر دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) بررسی رقبا بسیار راحت‌تر می‌شود.
2) تولید محتوای پیج، موجب شکوفایی خلاقیت شما می‌گردد.
3) بعد از رشد پیج می‌توانید با تبلیغات کسب و کارها و صفحات دیگر کسب درآمد کنید.
4) تعامل با مخاطبین راحت تر می‌شود.
5) می‌توانید با استفاده از ابزار اینستاگرام، رفتار مخاطبین خود را نسبت به کسب و کار و برندی که دارید، تحلیل کنید.

اینستاگرام به دلیل این که یک شبکه‌ی مجازی تصویر محور می‌باشد، تولید محتوا در آن به چهار دسته‌ی پست و استوری و آی جی تی وی و لایو تقسیم می‌شود. باید دقت کنید که در هر کدام از این ساختارها که اقدام به تولید محتوا می کنید باید برخی اصول را رعایت کنید. اولین اصل در تولید محتوای پیج این است که همیشه خودتان باشید! یعنی هیچ موقع سعی نکنید ادای افراد دیگر را دربیاورید. می توانید از افراد دیگر ایده بگیرید، ولی سبک خود را داشته باشید. دومین اصل در تولید محتوای پیج، برنامه ریزی منظم است. موفقیت در هر کاری، مستلزم داشتن یک برنامه ریزی منظم می‌باشد.

سومین اصل رعایت ساختار تولید محتوای پیج در بیان کردن حرف های تازه می‌باشد. مطمئن باشید که هیچ کس پیجی را که دارای محتواهای تکراری می‌باشد، دنبال نمی‌کند. برای نگه داشتن مخاطبین بایستی یک دلیل قانع کننده ای را داشته باشید و آن ها را برای دیدن محتواهای بعدی خود ترغیب کنید.

تولید محتوا با کیفیت در اینستاگرام
تولید محتوا با کیفیت اینستاگرام

چهار استراتژی مهم برای موفقیت در تولید محتوای پیج اینستاگرام:

استراتژی در تولید محتوای پیج بسیار اهمیت دارد. چون مهمترین اصل در اینستاگرام، داشتن فعالیت مداوم است. البته فعالیت خود را باید مدیریت کنید، یعنی نه به اندازه‌ای کمرنگ باشید که مخاطبین شما را فراموش کنند و نه آنقدر پررنگ که موجب خسته شدن مخاطب خود شوید، هر چند مدیریت این کار، کار ساده و راحتی نمی‌باشد. در این بخش چهار قدم اصلی برای موفقیت در اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

قدم اول برای موفقیت در تولید محتوای پیج، داشتن یک برنامه ریزی مناسب می‌باشد. در این مرحله باید قبل از این که شروع به کار کنید، بایستی این دو سوال را از خود بپرسید:

1) با برند شما چه نوع محتوایی همخوانی دارد؟
2) هدف مخاطبان از دنبال کردن پیج شما چیست و می‎خواهد چه چیزی را ببینند؟

در صورتی که درک کاملی از برندتان داشته باشید و بدانید که کدام محتواها می‎تواند مخاطبین شما را به وجد بیاورد، قدم اول را درست برداشته‎اید. چون فردی که یک صفحه‎ی آموزش غذا را دنبال می‌کند، علاقه‎ای به دیدن انواع تکنولوژی‎های تلفن همراه ندارد. پس سعی کنید از حاشیه رفتن و انحراف از تولید محتوای مربوط به برندتان خودداری کنید. برای این که محتوای مورد نظر مخاطبین را به آن‎ها ارائه دهید، سعی کنید در یک لیست محتواهای یک هفته را تهیه کنید و اطمینان کافی را داشته باشید که محتواهای متفاوت را به اشتراک می‎گذارید. البته در همین راستا ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی‌باشد که نحوه ی اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام بسیار مهم است، به همین دلیل سعی کنید که به این مورد نهایت حساسیت را به خرج دهید.

تولید محتوای پیج

بررسی دیگر قدم های تولید محتوای پیج:

قدم دوم در برنامه ریزی تولید محتوای پیج گرفتن عکس می‌باشد. برای تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام سعی کنید یک دوربین داشته باشید. البته این موضوع برای پیج های کاری و کسب و کارها بیشتر توصیه می‌شود. در اینستاگرام صفحات موفق زیادی هستند که از دوربین گوشی خود برای گرفتن عکس استفاده می‌کنند. برای این که عکس شما در تولید محتوا با کاربری پیجتان همخوانی لازم را داشته باشد می توانید به موارد کلیدی زیر دقت نمایید:

1) زاویه ی عکس هایی که گرفته می‌شود
2) موقعیت شما در عکس
3) نوری که در عکس وجود دارد
4) ترکیبی که در عکس ایجاد می کنید
5) انتخاب پس زمینه ی مناسب جهت عکاسی

در صورت رعایت موارد بالا می توانید بهترین عکس ها را ایجاد کرده و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

قدم سوم، ویرایش محتوا در اینستاگرام:

سومین مرحله برای برنامه ریزی تولید محتوای پیج، یکدست بودن و هماهنگی لازم در تولید محتوا می‌باشد. چون شخصی که به صورت اتفاقی برای اولین بار با صفحه ی شما برخورد می‌کند، در عرض چند ثانیه می توانید با دیدن طرح کلی صفحه با کاربری و نوع محتوای شما آشنا شود. برای این که در این مرحله یک تولید محتوای با کیفیت تری داشته باشید، از نرم افزارهایی که قابلیت ادیت تصاویر را دارند می توانید استفاده کنید.

انتخاب عکس مناسب برای پست اینستاگرام
انتخاب عکس مناسب برای پست اینستاگرام

موارد مهم در اشتراک گذاری محتوا:

قدم چهارم، به اشتراک گذاری محتوا:

بعد از این که تمامی مراحل تولید محتوای پیج را انجام دادید، نوبت به اشتراک گذاری تولید محتوای پیحتان می رسد. البته باید دقت کنید که این کار را نباید بدون برنامه انجام دهید. تولید محتوایی که انجام داده اید نباید به محتوای قبلی شما شباهت داشته باشد، چون این کار موجب خسته شدن کاربر می‌شود و روند پیشرفت پیج شما را در اینستاگرام کندتر می‌کند. این موضوع را در نظر داشته باشید که اینستاگرام در چندین سال اخیر رشد زیادی را در جذب مخاطب داشته است و در حال حاضر در صدر تمامی شبکه های مجازی قرار گرفته است. برای همین خاطر در این شبکه ی اجتماعی می توانید موجب پیشرفت در کسب و کار خود شوید و با جذب مخاطبین زیاد، فروش خود را چند برابر کنید.

البته در به اشتراک گذاشتن محتوا، کپشن نویسی هم اهمیت زیادی در جلب توجه مخاطبین دارد. چون وقتی یک مخاطب پست شما را می بیند، اولین کار سراغ کپشن شما می رود و اگر با یک کپشن خالی مواجه شود، تعجب می‌کند! در کپشن نویسی با رعایت نکات زیر می‌توانید نظر کاربران را جلب کنید:

1) باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند.
2) از چه لحنی استفاده کنید.
3) مختصر و مفید بنویسید.
4) باید با چی شروع کنید.
5) از هشتگ استفاده کنید.
6) از ایموجی های جذاب استفاده کنید.

به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام
به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام
برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: