لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا هوش مصنوعی جایگزین طراحان گرافیک خواهد شد؟

دسته بندی :اخبار 11 می 2023 1484
چهره طراحی شده با هوش مصنوعی midjourney
این تصاویر توسط نرم‌افزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی DALL-E 2 ایجاد شده‌اند.
این تصاویر توسط نرم‌افزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی DALL-E 2 ایجاد شده‌اند.

صنعت طراحی گرافیک با نوآوری های تکنولوژیکی غریبه نیست. تکنولوژی طراحی را آسان‌تر کرده است. از طراحی فونت گرفته تا Adobe Creative Suite. با هر نوآوری تکنولوژیکی، مردم به این فکر می کردند که آیا روزهای کار طراحان گرافیک حرفه‌ای به شماره افتاده است؟ اکنون، با آمدن نرم‌افزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی که می‌خواهد این صنعت را مختل کند، بسیاری می‌پرسند که آیا هوش مصنوعی جایگزین طراحان گرافیک خواهد شد؟

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی گرافیک، در واقع سال‌ها بدون به صدا درآوردن زنگ خطر اصلی وجود داشته‌اند. سپس، نرم افزارهای طراحی گرافیک جدید و هوش مصنوعی – مانند DALL-E 2 و Midjourney – آن را به مرحله بعدی بردند. این برنامه‌ها به فرد اجازه می‌دهد تا با تایپ چند کلمه در یک باکس متنی، آثار بصری پیچیده ایجاد کند. اگر کسی بتواند این متن را بنویسد آیا می تواند جای یک طراح گرافیک را هم بگیرد؟

یک ابزار جدید برای جعبه ابزار یک طراح گرافیک

هنوز برای اینکه بگوییم هوش مصنوعی چگونه بر شغل یک طراح تأثیر می گذارد، خیلی زود است. اما می‌دانیم که این تاثیر به زودی خود را نشان خواهد داد. بر اساس مطالعه اخیر مک کینزی، 56 درصد از پاسخ دهندگان، پذیرش هوش مصنوعی را گزارش کردند. نوتلا از الگوریتمی برای طراحی 7 میلیون برچسب منحصر به فرد برای یک کمپین موفق ایتالیایی استفاده کرد (آنها در یک ماه فروخته شدند). با این حال، به گواهی تاریخ، طراحان به جای مواجهه با انقراض، با این ابزارهای جدید سازگار می‌شوند.

7 میلیون برچسب منحصر به فرد شیشه‌های نوتلا
نوتلا از طراحی گرافیکی هوش مصنوعی استفاده کرد تا 7 میلیون برچسب منحصر به فرد را در ایتالیا عرضه کند. این کمپین یک موفقیت بزرگ بود. تمام 7 میلیون شیشه سفارشی در یک ماه فروخته شد.

کمتر از 50 سال پیش، طراحی گرافیک هنوز به شدت بر طراحی دستی متکی بود. سپس کامپیوتر رومیزی و Adobe صنعت را دیجیتالی کردند. انقلاب دیجیتالی طراحی به جای از رده خارج شدن طراحان گرافیک، به رشد این صنعت کمک کرد. طراحان فناوری‌های جدید را پذیرفتند و کیفیت و کارایی طراحی‌های آنان بهتر شد.

کریس فینرال (مدیر عامل SketchDeck) می‌گوید: “دانستن نحوه استفاده از جدیدترین و بهترین ابزارهای طراحی گرافیک تنها بخشی از کار یک طراح است.” هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند و جدید است که اجرای استراتژی طراحی را آسان‌تر می‌کند، اما ما همچنان به طراحان حرفه‌ای برای توسعه و نظارت بر آن استراتژی نیاز داریم.

طراحی گرافیک هوش مصنوعی همچنان به طراحان نیاز دارد.

مهم‌ترین مهارت‌های یک طراح ربطی به توانایی او در استفاده از Adobe یا Figma ندارد. شما می‌توانید اصول طراحی را به کامپیوترها آموزش دهید، اما نمی‌توانید تفاوت‌های ظریف یا همدلی را به کامپیوترها آموزش دهید (هنوز). اکثر مشاغل طراحی گرافیک نیازمند مهارت‌های خلاقانه و اجتماعی برای مذاکره، متقاعد کردن و حل مشکلات هستند. هوش مصنوعی ممکن است جدیدترین فناوری برای یادگیری طراحان باشد، اما جایگزین کاملی برای طراحان حرفه‌ای نیست.

به گفته کریس فینرال، مدیرعامل SketchDeck، هوش مصنوعی نمی‌تواند ایده‌های خلاقانه‌ برای شما ایجاد کند یا روابط را مدیریت کند. هنوز باید به سمت راه‌حل‌های درست هدایت شود، به همین دلیل است که شما هنوز به یک عنصر انسانی نیاز دارید تا بهترین طراحی را ایجاد کنید. هوش مصنوعی مطمئناً می تواند روند طراحی را بهبود بخشد، اما فقط با کمک طراحان.

دستیابی به پتانسیل خلاقانه جدید با هوش مصنوعی

بسیاری از کارهای طراحی گرافیکی می توانند و باید خودکار شوند. امروزه طراحان ساعت‌های بی‌شماری را صرف قالب بندی، ایجاد و ویرایش طرح ها می کنند. اتوماسیون به جای اینکه به عنوان یک ناقوس مرگ برای مشاغل طراحی تلقی شود، می تواند یک پیروزی بزرگ باشد. با آزاد کردن زمان زیادی توسط هوش مصنوعی، طراحان می‌توانند از مجریان به متصدیان فوق‌العاده‌ای تبدیل شوند.

مانند دیگر فناوری‌های طراحی گرافیک قبلی، هوش مصنوعی چالش جدیدی را برای طراحان ایجاد می‌کند، اما آیا هوش مصنوعی جایگزین طراحان گرافیک می‌شود؟ نه اگر آنها بر چالش غلبه کنند. توانایی انجام وظایف معمولی طراحی، دیگر برای به دست آوردن این شغل کافی نخواهد بود. طراحان گرافیک آینده نیاز به ارائه ارزش‌های متفاوت دارند.

طراحان چگونه می توانند با هوش مصنوعی تکامل یابند؟

هوش مصنوعی گرافیک Midjourney
خلق کاراکتر با نرم افزار هوش مصنوعی Midjourney

برای دوام آوردن در بازار رقابت، طراحان باید مهارت‌هایی را ارائه دهند که قابلیت خودکار بودن ندارند. علاوه بر یادگیری کار با نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی هوش مصنوعی، طراحان باید به مهارت خلاقانه و منحصر به فرد انسانی خود تکیه کنند.

طراحان می توانند در یک جایگاه خاص مانند یک صنعت خاص متخصص شوند. آنها همچنین باید مجموعه مهارت‌های خود را به گونه‌ای گسترش دهند که الگوریتم و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را شامل شود. بیش از همه، طراحان باید مهارت‌های خود را به عنوان استراتژیست‌های خلاق پرورش دهند. آنها باید به توانایی خود در حل مشکلات با ایده‌های خلاقانه و بصری تکیه کنند و ظرفیت خود را برای حمایت از آن ایده‌ها تقویت کنند.

“من معتقدم که شاهد ظهور نسل جدیدی از طراحان گرافیک هوش مصنوعی خواهیم بود که خلاق‌تر و موثرتر از همیشه هستند.”

کریس فینرال
برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: