لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ترندهای گرافیکی سال 2021 : تحولی در سالهای بعد

دسته بندی :اخبار 11 دسامبر 2021 1686

ترندهای طراحی گرافیکی سال 2021 : تحولی در سال‌های بعد

ترندهای طراحی گرافیک هرسال جز ترندهای محبوب هستند؛ اما در سال 2020 با شیوع ویروس کرونا، تعیین محدودیت‌های تردد و قرنطینه و بسته شدن فروشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و سایر امکان شرایط عجیبی برای تمام کسب و کارها ایجاد شد. فضای آنلاین نیز دستخوش تغییراتی شد؛ بنابراین آموزش از راه دور، خرید آنلاین و جستجو برای انواع سرگرمی‌های آنلاین رشد بسیار سریعی داشته اند (بدون در نظر گرفتن کار از راه دور و پلتفرم‌های ارتباطی).

ترندهای طراحی گرافیک در سال 2021
ترندهای طراحی گرافیک در سال 2021

در نتیجه افراد و کسب و کارها تلاش کردند مثل همیشه خود را با این شرایط سازگار کنند تا مانند ترندها و پیشرفت‌های فناورانه قبلی، در میدان رقابت پیروز باشند و به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند؛ بنابراین صاحب وب‌سایت‌ها شیوه ها، تکنیکها و طراحی‌های جدید برای به روز رسانی طراحی سایت خود بکار گرفتند تا در میدان رقابت و در زمینه جذب و حفظ مشتریان پیروز باشند.

از عناصر اصلی طراحی وب‌سایت که همیشه در حال بهبود هستند، می‌توان به ‌سرعت بالا، هدایت آسان و افزایش امنیت و همچنین افزایش صرفه جویی در مصرف باتری، حالت تیره برای محافظت از چشم اشاره کرد. جدیدترین ترندهای طراحی گرافیک باید عملکرد این عناصر را بهبود بخشند و از نظر بصری موجب تقویت آن‌ها شوند. موضوعی که می‏خواهیم در این مقاله مطرح کنیم فقط مربوط به طراحی وب‌سایت نیست تأثیر آن بر روی به برند سازی شرکت‌ها، طراحی لوگوها، بازاریابی، تصاویر معمولی و متداول و تمام ابعاد طراحی گرافیک کاملاً واضح است.

ما در این مقاله قصد داریم بر اساس نتایج تحقیقات و تجربیات خود، به شما طراحان خلاق، چند مورد از برترین ترندهای طراحی گرافیکی محبوب سال 2021 را معرفی کنیم.

معرفی برترین ترندهای طراحی گرافیکی سال 2021

در ادامه این مقاله ما 6 مورد از برترین ترندهای طراحی گرافیکی سال 2021 را به شما معرفی می‏کنیم که موجب تحول اساسی در طراحی وب‏سایت‏ها شده اند:

  1. طراحی سه بعدی
  2. طراحی الهام گرفته شده از طبیعت
  3. طراحی تایپوگرافی سه بعدی
  4. استفاده از تصاویر کارتونی در طراحی
  5. طراحی هنری Voxel
  6. طراحی اشکال هندسی

1- طراحی سه بعدی

گرایش به طراحی سه بعدی یک ترند جدید نیست؛ اما به دلیل استفاده از پیشرفت‌های فناورانه و امکانات نرم‌افزاری بسیار جدید، هر روز جالب‌تر می‌شود و استفاده از آن رو به افزایش است.

ظهور واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در طراحی وب و اپلیکیشن‏های رابط کاربری با کارایی بالا، افزایش سرعت اینترنت و فناوری، ایجاد حجم زیادی از نرم‌افزارهای استاندارد، نشان دهنده ارتقاء طراحان سه بعدی است.

گرایش زیاد به سمت جلوه‌های بصری فوق العاده واقعی به دلیل است که طراحان می‌خواهند آثار بصری غیرواقعی دیجیتال را در طراحی‌های خود حذف کنند. تصاویر سه‌بعدی در طراحی‌های گرافیکی تأثیر باورنکردنی دارند، زیرا موجب جذب افراد می‌شوند. علاوه بر این ترند جدید و جذاب ترکیب تصاویر عکاسی با عناصر واضح نیز بر طراحی سه بعدی تأثیر زیادی گذاشته است. طراحان معروف، طرح‌های سه بعدی را با عکس‌ها یا تصاویر یکنواخت ترکیب می‌کنند و سایر افراد تصاویر متحرک و انیمیشن‌های سه بعدی را به سایت اضافه می‏کنند تا جذابیت فوق العاده ای زیادی را ایجاد کنند. در ادامه چند نمونه از طراحی‌های سه بعدی فوق العاده را برای ایده گرفتن ارائه می‌دهیم:

طراحی سه بعدی فست فود
طراحی سه بعدی فست فود
طراحی سه بعدی صفحات وب
طراحی سه بعدی صفحات وب
طراحی گرافیک سه بعدی اینستاگرام
طراحی گرافیک سه بعدی
طراحی گرافیک سه بعدی ساعت چوبی
طراحی گرافیک سه بعدی

2- طراحی الهام گرفته شده از طبیعت

ترندهای طراحی طبیعی، طی ده سال گذاشته تبدیل به ترندهای محبوب طراحی گرافیک شده اند. استفاده از عناصر طبیعت، نورهای واقعی، سایه ها و رنگ‌های ملایم‌تر و خاکی‌تر، عناصر طبیعی در طراحی‌های رنگی، خطوط ممتد همگی جز ترندهای 2021 شده اند. این ترند با ترندهای مینیمالیسم، طیف‌های رنگی نود، تصاویر کارتونی سازگار هستند.در دوران شیوع کرونا، افراد به مدت طولانی فرصت بیرون آمدن از خانه را نداشته اند؛ بنابراین دوست دارند در طبیعت و فضای باز باشند، به پیک نیک بروند، آخر هفته ها همراه بچه های خود در فضای طبیعی مثل ساحل تفریح کنند. در این حالت طراحان در حوزه تجارت تلاش می‏کنند این فضا را به درستی منعکس کنند تا به جای اینکه افراد به کوهنوردی بروند؛ کوه به سمت آن‌ها بیاید.

طبیعت یک منبع الهام ‏بخش برای طراحان گرافیک در سال 2021 است. در این قسمت ما بهترین نمونه های طراحی گرافیک را که از طبیعت الهام گرفته شده اند و می‏توانند ایده های جالبی را در ذهن شما تداعی کنند، برای شما انتخاب کرده ایم.

طراحی گرافیکی با الهام از طبیعت
طراحی گرافیکی با الهام از طبیعت
طراحی جلد کتاب الهام گرفته شده از طبیعت
طراحی جلد کتاب الهام گرفته شده از طبیعت
طراحی بسته بندی الهام گرفته شده از طبیعت
طراحی بسته بندی الهام گرفته شده از طبیعت

3- طراحی تایپوگرافی سه بعدی

طراحان در طراحی تایپوگرافی سه بعدی با استفاده از انواع ایده ها و مفاهیم جالب و هوشمندانه، به طور گسترده توجه افراد را به خود جلب کرده اند. اشکال هندسی یا عناصر طبیعی، ترندهای بعدی هستند که به توسعه تایپوگرافی سه بعدی کمک می‏کنند.

بینندگان با مشاهده حروف فوق‌العاده واقعی تمایل دارند آن‌ها را لمس کنند. برای افزایش جذابیت بصری همراه این نوع طراحی، عناصری از انیمیشن، کاراکترها و الگوهای سه بعدی استفاده می‌شود. در واقع، تایپوگرافی به عنوان سمبل مهم نوآوری در طراحی گرافیک و با استفاده از بهترین تکنیک‏ها و شیوه های طراحی خیره کننده و تخیلی، به‌سرعت در حال رشد است.

تایپوگرافی سه بعدی انگلیسی
تایپوگرافی سه بعدی انگلیسی
تایپوگرافی سه بعدی حرف B
تایپوگرافی سه بعدی حرف B
تایپوگرافی سه بعدی ترند سال 2021
تایپوگرافی سه بعدی
 تایپوگرافی سه بعدی حرف P
تایپوگرافی سه بعدی حرف P
تایپوگرافی سه بعدی انگلیسی
تایپوگرافی سه بعدی انگلیسی

4- طراحی تصاویر کارتونی

تصاویر خاص با عناصر گرافیکی بالا، ظاهر دیجیتالی جالب و شفافیت مینیمالیستی، برای متمایز کردن طراحی وب‌سایت شما از سایر وب‌سایت‌ها بسیار عالی هستند. امروزه نسبت به سال‌های قبل تصاویر بسیار متنوع‌تر‌، جالب‌تر همراه با چند تکنیک‌ ارائه می‌شوند. همه ما تصویرسازی را دوست داریم؛ بنابراین طراحی شخصیت‌های کارتونی سفارشی از آن دسته ترندهای پرطرفداری است که سال‌های سال باقی می‏ماند.

در این ترند می‏توان تصاویر متنوعی ایجاد کرد، با سایر ترندها سازگار است، از عناصر تخیلی در طراحی استفاده می‌شود تا حس کنجکاوی افراد برانگیخته شود، تصاویر بسیار جالب هستند و موجب خنده بینندگان می‌شوند. این نوع تصویرسازی برای خلق برند ماندگار، معرفی و نشان دادن محصول یا سایت، بسیار عالی است. شما می‌توانید از کاراکتر طراحی شده خود، در وب‌سایت، کارت ویزیت، پوستر و مطالب خود استفاده کنید. استفاده از این طرح‌های کارتونی محدودیتی ندارد؛ زیرا همه بدون افراد از تماشای این نوع تصاویر لذت می‌برند.

ما سبک‌های برتر طراحی تصاویر کارتونی را پیدا کرده ایم که تنوع و کیفیت بالایی دارند و به طرز خارق العاده ای از چندین سبک‌ استفاده کرده اند.

استفاده از تصاویر کارتونی در بسته بندی
استفاده از تصاویر کارتونی در بسته بندی
استفاده از تصاویر کارتونی در بسته بندی
استفاده از تصاویر کارتونی در بسته بندی
استفاده از تصاویر کارتونی در طراحی گرافیک وب
استفاده از تصاویر کارتونی در طراحی گرافیک وب
تصاویر کارتونی در طراحی گرافیک
تصاویر کارتونی در طراحی گرافیک
تصاویر کارتونی در طراحی گرافیک
تصاویر کارتونی در طراحی گرافیک
طراحی گرافیک با استفاده از تصاویر کارتونی
طراحی گرافیک با استفاده از تصاویر کارتونی
طراحی کارتونی بسته بندی
طراحی کارتونی بسته بندی

5- طراحی هنری Voxel

Voxel یک مکعب سه بعدی است که از دومین ورژن یک پیکسل دو بعدی شکل گرفته است. از این مکعب در بسیاری از بازی‌های ویدیویی مانند Minecraft استفاده شده است. به دلیل شباهت زیاد آن به مکعب‏های لگو، شما به راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید. این سبک در نمودارهای ترند طراحی گرافیک سال 2021 جهش فوق العاده ای داشته است. ترکیب Voxel دو بعدی و سه بعدی در بسیاری از طراحی های خلاقانه و جالب دیده شده است. با اینکه این تکنیک بصری، کمی کودکانه است؛ اما با ایجاد ترکیبات جذاب، فوق العاده مدرن به نظر می‏رسد.

بهترین نمونه های طراحی Voxel فوق العاده پویا، سرگرم کننده و ماندگار هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید:

طراحی هنری voxel
طراحی هنری voxel
گوزن voxel
گوزن voxel
طراحی گرافیک خرگوش voxel
خرگوش voxel
طراحی گرافیک پیتزا  voxel
پیتزا voxel
بستنی  voxel
بستنی voxel

6- طراحی اشکال هندسی

این ترند طراحی گرافیک ،در سال 2021 به اوج خود رسید. در این سبک، با ترکیب اشکال هندسی مختلف، اشکال بزرگ‌تر و پیچیده‌تر ایجاد می‌شوند. در واقع، اشکال بزرگ و حجیم اغلب با رنگ‌ها و خطوط پررنگ، اشکال تخیلی را می‏سازند.

به نظر می‌رسد این نوع طراحی از دنیای واقعی فاصله گرفته است؛ اما برخی اوقات می‏توانید اشکال ساده ای را طراحی کنید که به راحتی با دنیای واقعی تناسب دارند. در این ترند اشکال هندسی به شیوه ای جالب و خلاقانه با هم ترکیب می‌شوند به طوری که توجه افراد به آن‏ها جلب می‌شود.

با ترند شدن طراحی اشکال هندسی سه بعدی در سال 2021 ، اشکال هندسی ساده با حجم، سایه و جلوه های سه بعدی ترکیب شدند و فضای تخیلی، فریبنده و جالبی را خلق کردند. تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید از برترین طراحی‌های اشکال هندسی هستند:

طراحی سه بعدی با اشکال هندسی
طراحی سه بعدی با اشکال هندسی
طراحی کارت ویزیت با اشکال هندسی
ترندگرافیکی اشکال هندسی
ترندگرافیکی اشکال هندسی
 طراحی با اشکال هندسی
طراحی با اشکال هندسی

در پایان ترندهای معرفی شده در این مقاله برخی از ترندهای طراحی گرافیکی در سال 2021 هستند. امیدوار هستیم با معرفی این ترندها به ایده های خلاقانه ای دست یابید و تغییرات جذاب، متفاوت و ماندگاری را در وبسایت و سایر حوزه هایی طراحی گرافیک، ایجاد کنید.

منبع:

https://graphicmama.com/blog/graphic-design-trends-2021/

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: