لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برندسازی در اینستاگرام

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 25 ژوئن 2021 1928
اینستاگرام مارژین

شما صاحب هر کسب و کاری باشید، نیاز به جذب مشتری دارید! اینستاگرام بستر مناسبی برای جذب مشتری و افزایش درآمد شماست. اما این جذب چگونه صورت میگیرد؟ آیا فعالیت روزانه و مستمر و صرفا آپلود کردن پست و استوریهای پی در پی، در جذب مشتری موثر است؟ یا آنها را دلزده میکند؟ چطور باید مخاطب را به مشتری تبدیل کرد؟ پاسخ این سوالات در برندسازی و فوت و فنهای آن نهفته است. با مارژین همراه باشید تا چند نکته درباره برندسازی در اینستاگرام بیاموزید.

برند فقط یک احساس است و احساس با گذر زمان با واقعیت مطابقت پیدا میکند. (ایلان ماسک)

برندسازی در اینستاگرام مارژین

به ویترین پیج خود اهمیت دهید!

آنچه در نگاه اول میتواند مخاطب را به پیج شما جذب کند، ظاهر پیج شماست. یک نام خوانا ، روان و کوتاه و تصویر پروفایل شما بسیار در جلب نظر مخاطب موثر است تا وارد پیج شما شود. بعد از اینکه مخاطب وارد پیج شد ظاهر پستها و تیتر آنها و بیوگرافی شما باید او را کنجکاو کند تا یکی از پستها را باز کند. ظاهر پیج مثل ویترین فروشگاه شماست. سعی کنید پیج شسته رفته ای داشته باشید تا مخاطب با یک نگاه کوتاه متوجه حوزه فعالیت شما بشود.

تم اینستاگرام دنا: یک تم کامل، جذاب و کاربردی برای تمام موضوعات

کپی ممنوع!

بسیاری از افراد تصور میکنند همین که استوریهای رگباری یا مورچه ای در اینستاگرام منتشر کنند، قدم مناسبی برای جذب افراد برداشته اند. اما نکته مهم توجه به محتوای پستها و استوریهاست. محتواهای کپی شده از پیجهای دیگر و محتواهای تکراری در طولانی مدت به ضرر پیج شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام برندسازی کنید باید خودتان باشید و هر آنچه هستید را به نمایش بگذارید. کپی کاری اعتبار شما را از بین خواهد برد.

لایک اینستاگرام

برای تولید محتوا وقت بگذارید!

اینکه به اجبار و صرفا به خاطر اینکه فعالیت روزانه داشته باشید، مطلبی را منتشر کنید؛ اصلا برای مخاطب جذاب نخواهد بود. باید به این محتوا فکر کنید و برای آن هدف و برنامه ریزی داشته باشید. گاهی منتشر نکردن یک مطلب خیلی بهتر از انتشار آن است. توجه کنید مطلبی که منتشر میکنید در راستای نیاز مخاطب باشد. توقع کسانی که پیج شما را فالو کرده اند برآورده کند و یا افراد جدید را به پیج شما جذب کند. از گذاشتن استوریهای بی هدف خودداری کنید.

برندسازی در اینستاگرام با ابزار نظر سنجی

ابزار نظر سنجی در استوری اینستاگرام بسیار به شما کمک میکند تا به مرور زمان با سلیقه فالوئرهای خود آشنا شوید. به کمک نظرسنجی ها میتوانید متوجه شوید مخاطب از دنبال کردن شما چه هدفی دارد و دوست دارد چه مطالبی را در پیج شما ببیند. به این طریق میتوانید برند خود را در راستای نیاز مخاطب سازمان دهی کنید.

صفحه اول اینستاگرام

حس مخاطب را درگیر کنید

اما مهمترین موضوعی که باید در برندسازی به آن توجه کنید احساسات است. آنچه مخاطب از شما به خاطر میسپارد حسی است که به او منتقل کرده اید. شمایید که باید انتخاب کنید مخاطب شما را چگونه به یاد بسپارد و در راستای ایجاد این حس تلاش کنید. حس احترام؟ اعتماد؟ انرژی مثبت؟ حس شادابی و سرزندگی؟ حس زیبایی و خواستنی بودن؟ حس ثروتمند بودن؟سرعت؟ هیجان؟ خوشمزگی؟ برند شما یاد آور چه حسی در مخاطب است؟

شما باید این حس را در نوشتن کپشن پستها، رنگ کاور پستها، تیتر پستها، استوریها و … لحاظ کنید. باید در این روند آنقدر استمرار داشته باشید که مخاطب با دیدن پست شما بدون توجه به نام و لوگو، متوجه شود که این محتوا مربوط به پیج شماست. در این حالت است که برند شما در ذهن مخاطب حک شده است.

سعی کنید در استوریها بیشتر از روند کار خود بگویید. دیدن پشت صحنه همیشه برای مخاطبان جذاب است و باعث میشود حس نزدیکی بیشتری به شما داشته باشند. استوریهای روزمرگی های شما باعث میشود مخاطبان به دوستان شما تبدیل شوند. و همچنین موجب میشود شما خودِ خودتان را به مخاطب نشان دهید نه اینکه کپی دست چندم از دیگران باشید! و این نقطه تمایز شماست. خودتان باشید!

سخن آخر

برندسازی تنها داشتن یک لوگو و کاور و تم اینستاگرام نیست. برند در واقع حسی است که مخاطب با شنیدن نام شما به یاد می آورد. شما با شنیدن این نام ها چه حسی پیدا میکنید؟

BMW

Nike

Pepsi

دیجی کالا

سرنا امینی

صدف بیوتی

مستر تیستر

به نظر شما چه عوامل دیگری برای برندسازی در اینستاگرام باید مورد توجه قرار بگیرند؟ نظرتون رو برای ما کامنت کنید.

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: