لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور در کمتر از یک سال طراح گرافیک شویم؟

دسته بندی :آموزش گرافیک, آموزشی 23 اکتبر 2022 747
چگونه در کمتر از یک سال طراح گرافیک شویم

برخلاف تصور همه، نیازی نیست حتما 4 سال در دانشگاه درس بخوانید تا طراح گرافیک شوید. یادگیری طراحی گرافیک برای همه در دسترس است و شما میتوانید در کمتر از 12 ماه وارد این حرفه شوید. در این مقاله قصد داریم راه و روش آن را یاد بگیریم.

در روش سنتی، تبدیل شدن به یک طراح گرافیک بیش از یک سال زمان می‌برد. ابتدا از شما انتظار میرود دوره 4 ساله خود را در دانشگاه به پایان برسانید و از آنجایی که دانشگاه معمولا به تنهایی شما را برای کار عملی آماده نمیکند، مجبورید بعد از اتمام درستان، دوره کار آموزی نیز بگذرانید تا شکافها را پر کنید. تنها در این صورت است که میتوانید برای به دستیابی اولین شغل طراحی گرافیک خود اقدام کنید.

اما با توجه زمان بر بودن این پروسه و صرف هزینه زیاد، امروزه راههای کوتاهتر و جایگزین برای روش سنتی وجود دارد و روز به روز به تعداد کسانی که بدون مدرک دانشگاهی در حیطه گرافیک کار میکنند افزوده میشود.

تایپوگرافی
تایپوگرافی

این افراد از چه راهی وارد حوزه کاری گرافیک می‌شوند و مسیر آنها چگونه است؟

در ادامه پیشنهادهایی برای تبدیل شدن شما به یک طراح گرافیک در کمتر از یک سال ارائه خواهیم داد:

1-دوره‌های طراحی گرافیک آزاد شرکت کنید

در شهرهای بزرگ پیدا کردن مراکزی که چنین دوره‌هایی برگزار میکنند بسیار آسان است. این دوره‌ها معمولا یک ساله هستند و به صورت فشرده و کاربردی مهارتهای مورد نیاز شما را به شما آموزش میدهند. یک دوره طراحی گرافیک کامل شامل موارد زیر است:

  • مبانی گرافیک
  • مبانی رنگ
  • صفحه آرایی
  • طراحی لوگو
  • آموزش نرم افزارها (فتوشاپ، ایلاستریتور، ایندیزاین و …)
  • برندسازی
  • طراحی پوستر
  • طراحی ست اداری
  • آشنایی با چاپ
  • هویت سازمانی
  • و …

البته با توسعه تکنولوژی و آموزشهای مجازی، میتوانید در یک دوره مجازی (از راه دور) نیز شرکت کنید و همان مباحث را از طریق مجازی بیاموزید. نکته مهم توجه به سابقه کار آموزشگاه و اساتید، نمونه کار هنرجویان قبلی و معتبر بودن دوره آموزشی است.

دانلود دوره آموزشی طراحی گرافیک لیندا (زبان اصلی)

عکاسی با موبایل: راهنمای گام به گام گرفتن عکس خوب برای اینستاگرام

2- چند کتاب پایه طراحی گرافیک را بخوانید

1-Graphic Design School

مدرسه طراحی گرافیک نوشته دیوید دابنر، ساندرا استوارت و ابی ویکرس

این کتاب کاملاً بر روی طراحان بالقوه ای متمرکز است که مایل یا قادر به حضور در دانشگاه نیستند. نویسندگان کتاب، آن را به عنوان یک دوره آموزشی پایه برای طراحان گرافیک توصیف می کنند. بخش اول به مبانی طراحی، مانند ترکیب، سلسله مراتب، چیدمان، تایپوگرافی، ساختار شبکه و رنگ می پردازد. بخش دوم این اصول را در عمل به کار میبندد و تکنیک های استودیویی و مسائل تولید را توضیح می دهد.

2- Graphic Design: The New Basics

کتاب طراحی گرافیک: مبانی جدید، نوشته لن لوپتون و جنیفر کول فیلیپس

متنی کلاسیک از الن لوپتون و جنیفر کول فیلیپس است که در سال 2015 به طور کامل بازبینی و به روز شده است. این کتاب یک مقدمه عالی برای مبتدیان است با نمایشهای بصری و توضیحات مختصر. اصول پس هر چیزی از لوگو گرفته تا طراحی وبسایت را توضیح میدهد.

چگونه در کمتر از یک سال طراح گرافیک شویم
چگونه در کمتر از یک سال طراح گرافیک شویم

چند کتاب خوب نیز در ایران در این زمینه ترجمه شده ‌اند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:

  1. کتاب اصول فرم و طرح وسیوس ونگ
  2. کتاب مبانی رنگ ایتن
  3. کتاب همنشینی رنگها
  4. کتاب دستورالعملهای فیل آبی برای ایده یابی
  5. کتاب مبادی سواد بصری
  6. کتاب تایپوگرافی نوشته فرشید مثقالی
  7. کتاب حرفهای تجربه مرتضی ممیز
  8. کتاب مبانی هنرهای تجسمی
  9. کتاب مبانی طراحی گرافیک
  10. کتاب لی اوت

برای اینکه یک طراح گرافیک موفق باشید، لازم است کتابها، نشریات، وبسایتها و شبکه‌های اجتماعی که در این زمینه قوی کار میکنند را پیدا کنید و دائم در حال مطالعه و یادگیری باشید. همیشه علم خود را به روز نگه دارید و از تکرار و تمرین مطالب غافل نشوید.

ترندهای طراحی سال ۲۰۲۲ برای شبکه‌های اجتماعی

3- از طریق پادکست یاد بگیرید

پادکستها جایگزین یک دوره آموزشی و یا یک کتاب خوب نیستند اما میتوانند به عنوان یک منبع تکمیلی به یادگیری شما کمک کنند. به خصوص زمانی که در حال انجام فعالیتهای روزمره مثل رانندگی، رفت و آمد، گردگیری، آشپزی و … هستید.

پادکستهای گرافیک انگلیسی

  • Pathfinder یک مجموعه پادکست 16 قسمتی از شیلینگتون است که به فارغ التحصیلان طراحی گرافیک در سراسر جهان که وارد صنعت خلاقیت می شوند مشاوره می دهد. این برنامه که توسط معلم شیلینگتون نیویورک، جیمی مولدون، میزبانی می‌شود، دارای محتوای مرتبطی است که به طراحان کمک می‌کند از اوج و فرودهای سفر از فارغ‌التحصیلی به شاغل شدن، گذر کنند.
  • Design Matters with Debbie Millman یکی از اولین پادکستهای جهان بود و هنوز هم پس از 15 سال، پر قدرت راهش را ادامه می‌دهد. این پادکست درباره این است که افراد خلاق، چطور زندگی خود را مدیریت می‌کنند و لیست مهمانانش “افسانه‌ای” است.
  • Make it in Design حاوب مصاحبه با طراحانی است که حرکات جسورانه ای انجام داده و از قلب خود پیروی کرده‌اند، تا به عنوان متخصصان خلاق پیشرفت کنند. این پادکست جایی است برای کنجکاوی و اکتشاف، و نکات خوبی را در مورد اینکه کار در صنعت طراحی واقعا چگونه است به شما می‌آموزد.
  • On Design with Justyna Green گفتگوهای روشنگری را با الهام بخش ترین چهره‌های طراحی، از طراحان گرفته تا هنرمندان، مدیران خلاق و کارآفرینان برای شما به ارمغان می‌آورد. این پادکست راهی است عالی برای کشف اینکه چه چیزی الهام‌بخش خلاقان پیشرو است، چگونه کار می‌کنند و چگونه دنیا را می‌بینند.
  • و بالاخره Creative Boom’s podcast اطلاعاتی از هنرمندان، طراحان، تصویرگران و عکاسان در مورد اوج و فرودهای خلاق بودن و چالش‌های روزمره آن‌ها به شما می‌دهد. هر قسمت مملو از نکات شغلی، توصیه‌های تجاری صادقانه و داستان‌هایی است که چشم شما را به واقعیت باز می‌کند.

پادکستهای گرافیک فارسی

  • رادیو گرافیست قصد دارد تا با نگاهی آسیب‌شناسانه به حوزه‌ی «طراحی گرافیک»، سهم کوچکی در شناخت بیشتر این حرفه داشته باشد. پادکست‌ها تنها بخشی از فعالیت‌های «رادیوگرافیست» هستند، که با هدف اطلاع رسانی و نقد و بررسی چالش‌های طراحی گرافیک، به صورت دوره‌ای منتشر می‌شود.
  • رادیو فری پیک پادکستی درباره موضوعات مختلف گرافیکی است. در این پادکست با اصول اولیه و نکات کلی طراحی لوگو، کارت ویزیت، کار با نرم افزارها، نکات چاپ و … آشنا میشوید.
طراح گرافیک
طراح گرافیک

4- از لاک خودتان بیرون بیایید

طراحی گرافیک شبیه مهندس یا وکیل بودن نیست. شما برای تمرین کردن، نیازی به مدرک ندارید. بنابراین هنگامی که اصول اولیه را فراگرفتید، چه از طریق دوره آموزشی یا از طریق خود آموزی آنلاین، هیچ چیز مانع شما نمیشود که کار خود را به عنوان یک فریلنسر آغاز نکنید و مهارتهای خود را از طریق “انجام کار” بهبود نبخشید.

البته بدست آوردن اولین مشتری، آسان نیست. افراد کمی هستند که به کسی که سابقه کاری ندارد اعتماد می‌کنند. در این مرحله یک دور باطل وجود دارد که باید هر طور شده از آن خارج شوید. آنقدر پیشنهادات همکاری بفرستید تا بالاخره بتوانید اولین مشتری‌تان را جذب کنید. شما می توانید با ارسال پروژه های شخصی و نمونه کارهای تمرینی، استعداد و توانایی خود را به افراد نشان دهید، و اگر نمونه کارها به اندازه کافی خوب باشند و خوش شانس و صبور باشید، بالاخره مشتری هم پیدا خواهد شد.

با این حال، اغلب اوقات، مؤثرترین مسیر، هدف قرار دادن افرادی است که از قبل می‌شناسید. از دوستان و خانواده شروع کنید و این لیست افراد را به همکاران، دانش آموزان، معلمان قبلی و غیره گسترش دهید. به راه خود ادامه دهید تا زمانی که شخصی را بیابید که به کارهای طراحی نیاز دارد، چه ساختن یک وب سایت یا ساختن یک پوستر. ممکن است تعجب کنید که چند نفر از این فرصت استفاده می کنند؛ زیرا اکثر مردم چیزی درباره نحوه استخدام یک طراح نمیدانند و از چهره‌ای آشنا و دوستانه که آنها را در این فرآیند راهنمایی می‌کند استقبال می‌کنند.

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: