لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انواع تم و قالب اینستاگرام

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 8 ژوئن 2020 3426

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از شرکت ها یا حتی مجموعه های تجاری برای تبلیغ و معرفی کارهای خود این شبکه را انتخاب می کنند. دسترسی آسان و تعداد زیاد کاربران دلیل مناسبی برای افزایش انگیزه تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام است. اگر شما نیز به تازگی برای معرفی کار خود اینستاگرام را انتخاب کرده اید باید بدانید تم اینستاگرام تاثیر بسزایی در میزان موفقیت شما دارد. اهمیت این موضوع دلیل مهمی برای آشنایی شما با انواع تم و قالب اینستاگرام است. 

در اینستاگرام قالب های مختلفی وجود دارد. شما می توانید بر حسب علاقه و متناسب با نوع فعالیت خود، یکی از این قالب ها را برای کار خود انتخاب کنید.

پرکاربردترین تم های اینستاگرام

انواع مختلفی از قالب ها و تم های اینستاگرام وجود دارد. شما برای موفقیت در این شبکه علاوه بر آشنایی با آنها باید به محتوای پستهای خود نیز توجه کنید. برای موفقیت شما در ادامه پرکاربردترین تم های اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم:

تم خط نوشته در وسط

این تم بیشتر برای نوشتن جملات بزرگان یا جملات معروف به کار می رود. دقت کنید مکان نوشته در وسط پست ها و معمولا به رنگ مشکی است. فراموش نکنید که مشکی رنگ انتخابی برای نوشته هاست و پس زمینه حتما باید به رنگ سفید باشد. البته می توانید رنگ نوشته و پس زمینه را تغییر دهید اما باید انتخاب رنگ مناسب با محتوای صفحه شما باشد. 

تم خط نوشته در وسط
تم خط نوشته در وسط
تم افقی

با استفاده از این تم، شما به مخاطب خود این احساس را القا می کنید که در حال خواندن روزنامه یا مجله است. برای تاثیر بیشتر قالب می توانید داستانی مصور را انتخاب کنید. یا اینکه از تصاویر یا موقعیت هایی استفاده شود که تکمیل کننده هم باشند؛ یا روایتگر داستانی باشند که با کنار هم قرار دادن تصاویر معنا پیدا می کند. در رابطه با این تم ببینید: تم اینستاگرام سهره

تم افقی
تم افقی
تم موزاییکی

مشهورترین تم های اینستاگرام که دارای بیشترین کاربرد برای اهداف تجاری و شغلی است به تم موزاییکی یا شطرنجی اختصاص می یابد. در این حالت عکس ها به صورت یک در میان قرار می گیرند.

تم موزاییکی یا شطرنجی
تم موزاییکی یا شطرنجی
تم پازلی

در این تم اینستاگرام عکس ها به صورت تکه هایی قرار داده می شوند که با کنار هم قرار گرفتن آنها عکس اصلی در قالبی بزرگ به نمایش در می آید. نکته مهم برای موفقیت این تم این است که برای جلوگیری از خستگی مخاطب شما باید عکس های متفاوتی را به عنوان پست اینستاگرام خود انتخاب کنید. در صورتی که عکس های شما بزرگ و پر جزئیات هستند انتخاب این تم اینستاگرام بهترین توصیه برای شما است. در رابطه با این تم ببینید: تم اینستاگرام کهکشان

تم پازلی
تم پازلی
استفاده از قاب سفید

در صورتی که شما عکس های رنگی را برای پست اینستاگرام خود استفاده می کنید این قالب می تواند برای شما بسیار مفید باشد. زیرا این تم اینستاگرام با ایجاد فاصله بین هر پست، وضوح آنها را بیشتر می کند.

استفاده از قاب سفید
استفاده از قاب سفید
استفاده از قاب سیاه

قالب سیاه یکی از نادرترین تم ها است پس اگر می خواهید به سرعت به جذب مخاطب بپردازید این قالب را فراموش نکنید. استفاده از این قالب برای تصاویر مینیمال و تصاویر دارای زمینه تیره بسیار مناسب است. مشابه این تم ببینید: تم اینستاگرام ملانیت

استفاده از قاب سیاه
استفاده از قاب سیاه
تم اینستاگرام مستطیلی

اگر می خواهید بخشی از پست شما جلوه بیشتری داشته باشد، تم مستطیلی را انتخاب کنید. از آنجا که این قالب را فضای بسیار زیادی است، پس تصویر خود را در مرکز این قالب قرار دهید. زیرا سبب افزایش تمرکز بر روی رنگ و جزییات پست شما می شود. 

تم مستطیلی
تم مستطیلی
تم رنگین کمانی

این تم در مقایسه با سایر تم های ایستاگرام کاربرد کمتری دارد. اما می تواند انتخابی دل انگیز باشد. البته استفاده از رنگ های خنثی برای این تم از محبوبیت کمتری برخوردار است. 

تم رنگین کمانی
تم رنگین کمانی
استفاده از یک فیلتر ثابت

اگر شما در ابتدای فعالیت خود در اینستاگرام هستید بهتر است این تم را برای شروع کار انتخاب کنید. گاهی ممکن است ایده ای برای انتشار پست اینستاگرام خود نداشته باشید، در چنین مواقعی نیز می توانید به سراغ این تم برید. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که برای تمام تصاویر و پست ها باید از یک فیلتر ثابت استفاده کرد.  

استفاده از یک فیلتر ثابت
استفاده از یک فیلتر ثابت
زمینه سفید

استفاده از زمینه سفید بسیار جالب است و اگر شما از این تم استفاده کنید جذابیت خاصی به صفحه شما خواهد داد. اما در مورد انتخاب این تم ما به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که رنگ قالب در فضای خانه و اطراف شما سفید است این تم را انتخاب کنید زیرا شما باید پس از انتخاب این تم همواره در فضایی با پس زمینه سفید عکاسی کنید. 

زمینه سفید
زمینه سفید
تم اینستاگرام تیره

این تم نیز در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار است. زیرا این تم حالتی رمز آلود به صفحه می دهد. در مورد این تم علاوه بر عکاسی در فضایی تیره می توانید از فیلترهای مناسب نیز استفاده کنید.

تم اینستاگرام تیره
تم اینستاگرام تیره
تم سیاه و سفید

افرادی که ماجراجو هستند و تمایل دارند پست های خود را بدون هیچ رنگی با مخاطبین به اشتراک بگذارند این تم را انتخاب کنند. زیرا این تم بسیار قدرتمند است و توانایی بالایی در نمایش مستقیم زیبایی تصاویر شما دارد. 

تم سیاه و سفید
تم سیاه و سفید
ترکیب رنگ ثابت

شما برای این تم باید دو یا سه رنگ ثابت را انتخاب کنید و همواره در پست های خود این رنگ ها را تکرار کنید. برای کاربرانی که قصد معرفی برند خود را دارند انتخاب این تم در موفقیت کار آنها بسیار موثر خواهد بود.

ترکیب رنگ ثابت
ترکیب رنگ ثابت
تم پاستیلی

اگر به عکسهای رنگی علاقه دارید و یا میخواهید صفحه اینستاگرام بسیار شادی داشته باشید، این تم انتخابی مناسب است. اما دقت کنید که رنگ ها باید حتما پاستیلی باشند. 

تم پاستیلی
تم پاستیلی
تم مینیمال

اگر می خواهید ریزترین و ظرفیت ترین نکات تصاویر شما به چشم بیاید و تاثیرگذار باشد، قطعا این گزینه بهترین قالب اینستاگرام برای شما خواهد بود. 

تم مینیمال
تم مینیمال
استفاده از یک جزء ثابت

برای انتخاب این قالب، شما باید در تمام پست ها و تصاویر خود یک جزء ثابت داشته باشید. این جزء می تواند کتاب یا هر وسیله ای باشد که برای شما بسیار مهم است اما باید در تمام پست های شما وجود داشته باشد.

استفاده از یک جزء ثابت
استفاده از یک جزء ثابت
نقاشی روی عکس

یکی دیگر از تم های اینستاگرامی محبوب کاربران نقاشی روی عکس است. زیرا این تم سبب تمایز پست های شما می شود. برای استفاده از این تم نیاز نیست خیلی حرفه ای باشید. کافی است چند تکنیک ساده را یاد بگید و با تکرار مهارت خود را در اجرای آنها بالا ببرید. 

نقاشی روی عکس
نقاشی روی عکس
تصویر رنگی در پس زمینه سیاه و سفید

یک تم بسیار جالب برای اینستاگرام این است که شما تصویری رنگی را در پس زمینه سیاه سفید در پست خود قرار دهید. اما استفاده از این تم جالب در بین مخاطبین به ندرت به چشم می خورد. 

تصویر رنگی در پس زمینه سیاه و سفید
تصویر رنگی در پس زمینه سیاه و سفید
برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: