لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ویژگیهای بهترین پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 2 اکتبر 2021 3354

با بیش از 1.16 میلیارد نفر، اینستاگرام محیطی فوق العاده برای فروش و تبلیغ محصول است

تعداد کاربران اینستاگرام بیش از 1.16 میلیارد نفر گزارش شده‌اند که باعث شده است یک محیط فوق العاده با پتانسیل زیاد برای فروش و تبلیغ محصولات ایجاد شود. طبیعی است که بسیاری از افراد به فکر استفاده از این محیط و راه اندازی پیج‌های فروشگاهی هستند، اما بدون استراتژی قوی نمی‌توانند به هدف خود برسند. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره بهترین ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

معرفی بهترین ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام
معرفی بهترین ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام

1-بهترین ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام – اکانت خود را به business account تغییر دهید

اگر به فکر موفقیت پیج فروشگاهی خود هستید، ابتدا لازم است که اکانت خود را به business account تغییر دهید. این کار از طریق Settings – Account و Switch to professional account قابل دسترس است.
با این کار ویژگی های جدیدی مانند تبلیغات، Shopping، صندوق ورودی پیام‌های اولیه و ثانویه اطلاعات تماس و دکمه دعوت در نمایه شما اضافه خواهند شد. پس اولین ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام این است که نوع اکانت شما باید تجاری باشد.

2-اهداف خود را درک کنید و برای آنها برنامه ریزی مناسب بنویسید

اهداف خود را تعیین کنید
اهداف خود را تعیین کنید

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فقط ابزار مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهند و تا زمانی که اهداف خود را به روشنی تعیین نکرده‌اید، نمی‌توانید از آنها به درستی استفاده کنید.

3-مخاطبان خود را تعیین کنید

وقتی هدف خود را تعیین کردید باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و متناسب با آنها استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید. با این کار گزینه های شما برای تبلیغات و تولید محتوا محدودتر می‌شوند و می‌توانید به اهداف خود در زمان کمتری برسید.

4-پروفایل خود را بنویسید

دیگر ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام این است که باید با حداکثر 150 کاراکتر پروفایل خود را به شیوه ای فوق العاده و تاثیر گذار بنویسید. اطلاعات تماس و آدرس وب سایت خود را نیز اضافه کنید تا کاربران بتوانند راحت‌تر با شما ارتباط بگیرند.

5-عکس پروفایل مناسب برای پیج خود انتخاب کنید

یک لوگو قوی و یا لوگو مارک تجاری خود را به پروفایل اضافه کنید و توضیحات پروفایل خود را به بهترین شکل کامل کنید.

6-محتوای بصری جذاب ایجاد کنید

محتوای اینستاگرام بصری است؛ پس پست‌های شما باید از نظر گرافیکی عالی باشند. محتوا باید خلاقیت و داستانی برای بیان کردن داشته باشد و باعث شود که کاربران به سمت صفحه شما جذب شوند. در ضمن از همان ابتدا برای انتشار پست‌های خود از قالب مناسب استفاده کنید.

7-پست‌ها را دسته بندی کنید

پست‌ها را دسته بندی کنید
پست‌ها را دسته بندی کنید

پس از انتخاب نوع محتوا، باید برند سازی خود را شروع کنید؛ پست های خود را با توجه به نوع آنها به چندین رنگ و یا style مختلف تقسیم بندی کنید. با این کار کاربران می‌توانند به آسانی به پست‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

جهت انتخاب یک تم مناسب برای پیج اینستاگرام خود اینجا کلیک کنید.

8-کپشن های عالی بنویسید

پس از انتخاب تصاویر و گرافیک عالی برای پست‌ها، دیگر ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام این است که با انتخاب کپشن و متن عالی، فرایند جذب کاربران را تکمیل می‌کنند. اما نکته مهم این است که چون افراد تمایل ندارند متن‌های طولانی را بخوانند، توضیحات اصلی خود را در همان دو خط اول بنویسید.

9-هشتگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید

هشتگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید
هشتگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید

دیگر ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام که باعث می‌شود میزان بازدید پست ها افزایش یابد و شانس بیشتری برای معرفی محصولات خود داشته باشید، انتخاب هشتگ به صورت هوشمندانه است. پیشنهاد می‌شود تنها از 5 الی 9 هشتگ استفاده کنید و به پست های خود حالت ماشینی ندهید.

10-با کاربران خود تعامل داشته باشید

کامنت‌های کاربران را بخوانید و به آنها پاسخ مناسب دهید، کامنت‌های برتر را پین کنید و فرصت‌های بیشتری برای تعامل با کاربران و تشویق آنها به خواندن پست های خود ایجاد کنید.

11-از استوری اینستاگرام غافل نشوید

استوری‌ها میزان مشاهده بالاتری نسبت به پست ها دارند و تاثیر آنها نیز بسیار زیاد است. درباره شیوه ایجاد استوری تحقیق کنید و محتوایی را به آنها اضافه کنید که تکمیل کننده پست های شما باشد.

12-استوری‌های خود را با کاور مناسب دسته بندی کنید

استوری‌ها را دسته بندی کنید
استوری‌ها را دسته بندی کنید

دیگر ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام این است که محتوای خود را با دسته بندی استوری‌ها به بهترین شکل نمایش می‌دهند. دقت کنید نه فقط پست‌ها، بلکه استوری‌هایی که ایجاد می‌کنید نیز باید هدف خاصی داشته باشند.

13- با برچسب countdown زمان عرضه محصول جدید خود را اعلام کنید

از برچسب countdown استفاده کنید
از برچسب countdown استفاده کنید

از دیگر ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام این است که به مخاطبان، زمان عرضه محصول جدید خود را اعلام می‌کنند و تا زمان عرضه تبلیغات مناسب را برای آن انجام می‌دهند.

14- دکمه ها را به نمایه و استوری خود اضافه کنید

دکمه ها را به نمایه و استوری خود اضافه کنید
دکمه ها را به نمایه و استوری خود اضافه کنید

یکی از این دکمه ها، Gift Cards (کارت هدیه) است که می‌توانید از بخش Action Buttons اقدام به فعال‌سازی آن نمایید. زمانی که استیکر کارت هدیه را به استوری خود اضافه کنید، کاربران پس از انتخاب استیکر، به پلتفرم مناسب برای تکمیل خرید خود هدایت شوند.

15- از live اینستاگرام استفاده کنید

به صورت منظم از live استفاده کنید؛ برای تاثیر بیشتر حتما افراد تاثیر‌گذار در حرفه خود را به live دعوت کنید و درباره اهدافی که از قبل مشخص کرده اید، صحبت کنید.

16- فروشگاه اینستاگرام را ایجاد کنید

Instagram Shop را ایجاد کنید
Instagram Shop را ایجاد کنید

محصولات خود را به بخش Shop یا همان فروشگاه اضافه کنید تا کاربران با محصولات شما بیشتر آشنا شوند. نکته مهم این است که این ویژگی فقط از طریق حساب تجاری قابل دسترس است.

17- زمان مناسب برای ارسال پست‌های خود را شناسایی کنید

پس از ایجاد محتوای جذاب، با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران می‌توانید زمان مناسب برای انتشار پست‌های خود را تعیین کنید. نکته مهم این است که زمان مناسب برای ارسال پست‌ها برای همه کسب و کارها یکسان نیست.

18- با افراد تاثیرگذار در کسب و کار خود مشارکت داشته باشید

این مشارکت می‌تواند شامل تعامل، اشتراک گذاری نظرات و یا بسیاری موارد دیگر است. مواردی که باعث می‌شوند، اعتبار شما نزد کاربران به دلیل همکاری با افراد تاثیرگذار افزایش یابد.

19- از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید

هر چه شناخت بیشتری از مخاطبان خود داشته باشید، شیوه های تبلیغاتی شما نیز تاثیر بیشتری خواهند داشت. در ضمن برای این کار می‌توانید با پیج های مختلف تبادل داشته باشید.

20- استراتژی خود را بررسی و در صورت نیاز صلاح کنید

دیگر ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام این است که به صورت منظم عملکرد خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند و در صورت نیاز اهداف و استراتژی خود را از نو می‌نویسند. به یاد داشته باشید که استراتژی شما ثابت نیست و تنها استراتژی و فرایند ثابت، تلاش بیشتر برای موفقیت است.
نکته نهایی
پس از بررسی بهترین پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام متوجه خواهید شد که آنها فقط بر فروش محصولات خود تمرکز نکرده اند؛ بلکه نکته مهم، تعامل با کاربران است و هر چه این تعامل بیشتر باشد، موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود. پس به عنوان نکته پایانی، مهمترین ویژگی پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام، این است که به کاربران خود اهمیت می‌دهند. شما باید عاشق کاربران خود باشید و بهترین محصولی را که میتوانید به آنها ارائه دهید.

منابع:

  1. https://blog.hootsuite.com
برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: