لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه یک کاور اکسپلور خور طراحی کنیم؟

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 23 آوریل 2022 1562
چگونه-یک-کاور-اکسپلور-خور-طراحی-کنیم

آموزش ساخت پست اینستاگرام:

افرادی که در رسانه‌های مجازی مانند اینستاگرام مشغول هستند، کلا عقلشان به چشمشان است! برای همین خاطر است که باید بر روی ایجاد کاور پست‌ جذاب حساسیت زیادی به خرج داد. کاور اکسپلور خور پست علاوه بر این که موجب می‌شود تا پست شما به اکسپلور برود، برای کاربران فضای مجازی هم جذابیت زیادی جهت تماشا پیدا می‌کند. چون فردی که برای کاور پست خود در اینستاگرام زمان صرف می کند، به طبع محتوای ارزشمندی هم تولید کرده و برای نمایش دارد. این کار موجب ترغیب کاربران برای دیدن پست شما می‌شود.

در این محتوا ما برای شما عزیزان نحوه ی ایجاد یک کاور اکسپلور خور برای پست‌هایتان را یاد می دهیم. در صورتی که بتوانید کاورهای جذابی را برای پست‌های خود طراحی نمایید، مطمئن باشید که به راحتی می توانید توجه بازدیدکنندگان را به سمت پیج خود جلب کنید. چون کاورهای جذاب موجب می‌شوند تا بازدید پست‌های پیج شما از بین صدها پست بیشتر شود.

در ابتدا بهتر است که یک تعریف کلی از کاور پست اینستاگرام داشته باشیم، چون ممکن است برخی از شما با مفهوم کاور پست اینستاگرام آشنایی نداشته باشید. کاور پست اینستاگرام به تصویر اول ویدیو یا همان یک ثانیه‌ی اول که قبل از پخش ویدیو برای بازدیدکنندگان به نمایش داده می‌شود، گفته می‌شود. همین یک ثانیه‌ی اول می تواند در جلب نظر بازدیدکننده تاثیر زیادی داشته باشد. برای همین خاطر طراحی یک کاور اکسپلور خور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

کاور اکسپلور خور
کاور اکسپلور خور

بررسی ویژگی های کاور پست اینستاگرام:

همان گونه که در مطالب بالاتر هم به این موضوع اشاره شد، اگر می خواهید پست شما را کاربران زیادی ببینند، بایستی در طراحی کاور آن برخی قواعد را رعایت نمایید. در این قسمت از محتوا به بررسی ویژگی های طراحی یک کاور اکسپلور خور می پردازیم:

  1. استفاده از رنگ های هوشمندانه: افرادی که در اکسپلور می گردند، از موضوع و پیج شما هیچ گونه اطلاعاتی ندارند. برای همین است که باید توجه کاربران را با جلوه های بصری به سمت پست خود جلب نمایید. استفاده از رنگ‌های جذاب در کاور پست، موجب جلب توجه کاربران می‌شود. سعی کنید تا جایی که ممکن است از رنگ های گرم برای طراحی کاور پست استفاده کنید. رنگ های گرم در مقایسه با سایر رنگ ها نظر بینندگان را بیشتر جلب می‌کنند. از جمله رنگ های گرم برای طراحی یک کاور اکسپلور خور، رنگ قرمز، زرد، نارنجی و صورتی و ارغوانی می باشند.
  2. استفاده از تیترهای جذاب و مهیج: استفاده از تیترهای جذاب و مهیج می تواند بازدیدکنندگان را به سمت پست شما ترغیب داده و آن ها را برای دیدن پست‌های پیج شما جذب نماید. عنوانی که برای کاورتان در نظر می گیرید باید به گونه ای باشد تا موجب برانگیخته شدن حس کنجکاوی در بازدیدکنندگان شود.
  3. ایجاد کاور در ابعاد استاندارد: با توجه به آخرین آپدیت های اینستاگرام، همه‎ی پست‌ها با کاور مربعی شکل به نمایش گذاشته می شوند. برای همین خاطر باید کاور پست را در ابعاد استاندارد بسازید و آن را به گونه ای طراحی کنید تا طول و عرض آن با هم برابر باشند. با وجود این که همه ی عکس ها با طول 1:1 در کاور ویدیو نمایش داده می شوند، ولی بهتر است که کاور ویدیو را با کیفیت تصویر 1080 در 1080 پیکسل تنظیم کنید.
کاور پست اکسپلوری
کاور پست اکسپلوری

بررسی سایر ویژگی های لازم برای طراحی کاور اکسپلور خور:

  • همخوانی لازم بین کاور ویدیو و محتوای پست: برای این که موجب طراحی یک کاور اکسپلور خور شوید، سعی کنید تا کاور ویدیو با محتوای پست همخوانی لازم را داشته باشد. به این صورت که تصاویر و تیترهای مورد استفاده در کاور باید نمایانگر محتوای پست شما باشند. در غیر این صورت بازدیدکننده از مشاهده‌ی ویدیوی شما صرف نظر کرده و پیج شما را ترک خواهد کرد. بهترین روش برای ساختن کاور ویدیو، استفاده از تیترهای جذاب و کنجکاو کننده در ارتباط با محتوای پست است.
  • استفاده از لوگوی پیج در ساخت کاور پست اینستاگرام: بهتر است که در ایجاد کاور برای پست‌های خود، از عکس پروفایل پیج خود (لوگو) استفاده کنید. استفاده از این روش می تواند سه مزیت برای پیج شما داشته باشد، اولین مزیت آن در برندسازی پیج شما است. در صورتی که کاربران محتوای پست شما را در صفحات دیگر ببینند، با مشاهده ی لوگوی شما می توانند متوجه شوند که این پست به پیج شما تعلق دارد. دومین مزیت استفاده از لوگوی پیج در این است که پیج های دیگر نمی توانند پست شما را بدون ذکر منبع کپی کنند. در صورت استفاده از آن، فالوورهای زیادی برای دیدن دیگر پست‌های شما به پیج شما خواهند آمد، و شما از این طریق می توانید به راحتی فالوور جذب نمایید. سومین مزیت این کار هم در پوشش دهی فضاهای خالی است. در صورتی که المان های کافی جهت پر کردن فضای تصویر را نداشته باشید با استفاده از لوگو می توانید فضاهای خالی تصویر کاور خود را پوشش دهید.
  • استفاده از ابزارهای حرفه ای برای ساخت کاور: افرادی که در زمینه‌ی تولید محتوای اینستاگرام فعالیت دارند، برای ایجاد تصاویر متنوع ، از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. در صورتی که شما هم قصد طراحی یک کاور اکسپلور خور را به صورت حرفه ای داشته باشید، بایستی از این ابزارها استفاده نمایید.
تم اینستاگرام لوندر
دارای چند کاور اکسپلور خور جذاب
جهت تهیه تم روی تصویر کلیک کنید

نحوه ساخت کاور اکسپلور خور برای پست های اینستاگرام:

برای ایجاد و طراحی یک کاور اکسپلور خور روش‎های متعدد و گوناگونی وجود دارد. اصلی ترین روش برای این کار، استفاده از نرم افزار فتوشاپ می‌باشد. ولی در صورتی که کار با این نرم افزار را بلد نباشید می توانید از سایر برنامه‌ هایی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، استفاده کنید. دیگر اپلیکیشن های مورد استفاده برای ساخت و طراحی کاور اکسپلور خور جذاب به صورت زیر هستند:


1) اپلیکیشن Canva: با استفاده از برنامه‌ی Canva می توانید کاورهای پست جذابی را برای پیج اینستاگرام خود ایجاد کنید. این اپلیکیشن دارای صدها قالب آماده برای طراحی یک کاور اکسپلور خور می‌باشد که با توجه به سلیقه ی خود می توانید این قالب ها را شخصی سازی کنید. تنها ایرادی که این اپلیکیشن دارد در عدم پشتیبانی از فونت‌های فارسی می‌باشد. ولی برای رفع این مشکل می توانید از زبان عربی برای نوشتن متن در داخل کاور پست استفاده نمایید.

2) اپلیکیشن Picsart: برنامه ی Picsart یکی دیگر از اپلیکیشن‌های طراحی کاور پست می‌باشد که از گوگل پلی استور توانسته نمره‌ی 4.2 از 5 را بگیرد. برای همین علت افراد زیادی از آن برای ویرایش تصاویر و ویدیو های خود استفاده می‌کنند. از این اپلیکیشن می توان برای ساخت کاور پست اینستاگرام هم استفاده کرد. قابلیتی که این برنامه در مقایسه با سایر برنامه های مشابه دارد در این است که، فونت‌های موجود در حافظه‌ی گوشی را می توانید به داخل این اپلیکیشن انتقال داده و از آن برای نوشتن تیتر کاور پست اینستاگرام استفاده کنید.

بررسی اپلیکیشن Inshot:

3) اپلیکیشن Inshot: یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌هایی که برای ویرایش تصاویر و فیلم ها از آن استفاده می‌شود، بدون شک اپلیکیشن اینشات است. این برنامه دارای کاربری ساده و محیطی جذاب می‌باشد و برای همین خاطر افراد زیادی از این برنامه برای ساخت کاورهای پست اینستاگرام خود استفاده می‌کنند. این برنامه قابلیت ویرایش تصاویر و ویدیوها را به صورت همزمان دارد. دیگر لازم نیست که تصاویر را در یک برنامه و ویدیوهای خود را در برنامه ای دیگر ویرایش نمایید و تنها استفاده از این برنامه برای ساخت کاور پست اینستاگرام اکتفا می کند.

4) استفاده از کاورهای آماده: در فروشگاه مارژین میتوانید تمهای مختلف متناسب با زمینه فعالیت خود تهیه کنید. این تم ها حاوی کاور پست و استوری اینستاگرام هستند و کار شما را برای طراحی راحت کرده اند. کافیست متن و تصویر دلخواه خود را بار عایت نکاتی که گفته شد در این قالبها جایگزین کنید تا یک پست اکسپلور خور جذاب داشته باشید.

تم اینستاگرام دانش
دارای 9 آماده کاور اکسپلور خور
جهت تهیه تم روی تصویر کلیک کنید
برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: