لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مهم‌ترین اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 25 دسامبر 2021 1508
اشتباهات-گرافیکی

مهم‌ترین اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام

آیا می‌دانید اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام چیست؟ اکثر برندها و کسب و کارها از پیج اینستاگرام برای تبلیغات برند خود استفاده می‌کنند. زیرا، با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال در هر ماه، یک پلتفرم باارزش در این زمینه محسوب می‌شود. آن‌ها برای حفظ و افزایش فالوورهای وفادار، افزایش قابلیت دیده شدن و ارتباط با مخاطبان خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

درست است که نمی‌توان مفید بودن اینستاگرام را به عنوان یک پلتفرم محبوب برای اجرای استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی انکار کرد؛ اما برای موفق شدن کسب و کارها در اینستاگرام عوامل مختلفی نقش دارند. گاهی اوقات برندها مرتکب اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام خود می‏شوند. این امر در کاهش مخاطبان هدف و عدم نمایش گسترده برند آنها تأثیر زیادی دارد.

اینستاگرام به دلیل کیفیت بالای عناصر بصری و زیبایی شناختی معروف شده است. بنابراین تا زمانی که یک برند به کیفیت عناصر بصری و طراحی گرافیک خود در اینستاگرام توجه نکند، نمی‏تواند مشتریان وفادار را جذب کند، یک برند ماندگار بسازد، تعامل خوبی با مخاطبان خود داشته باشد و انتظار داشته باشد که برند او در سطح وسیعی دیده شود. با توجه به اینکه کیفیت عناصر بصری و گرافیکی برای موفقیت در اینستاگرام ضروری است. ما در این مقاله مهم‌ترین اشتباهات گرافیکی را که در هدر رفتن سرمایه و تلاش شما نقش زیادی دارند، گردآوری کرده ایم تا شما از آن‌ها اجتناب کنید.

در پیج اینستاگرام از کدام اشتباهات گرافیکی باید اجتناب کرد؟

در ادامه این مقاله به مهمترین اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام می‏پردازیم:

• عدم تطابق در نمایش عناصر بصری

این اشتباه یکی از اساسی‏ترین اشتباهات گرافیکی محسوب می‏شود؛ زیرا مخاطبان هدف، شما را به دلیل محتوایی که منتشر کرده‌اید، فالو نکرده اند، بلکه آن‌ها شما را فالو کرده اند تا پیش‌بینی کنند که در آینده از برند شما چه چیزی کسب می‏کنند.

درست است که باید در محتوای خود کمی تنوع ایجاد کنید تا مخاطبان شما خسته نشوند؛ اما باید در طراحی عناصر گرافیکی محتوای خود تغییرات زیادی ایجاد نکنید. زیرا انجام تغییرات زیاد در طراحی گرافیکی هر یک از پست‏ها، علاوه بر کاهش تأثیر محتوا بر روی مخاطبان هدف خود، آن‏ها را سردرگم هم می‌کنید. مخاطب هدف شما انتظار دارد که گرافیک پیج شما دارای ظاهری یکنواخت و منحصر به فرد باشد؛ زیرا این امر ماندگاری، اعتبار و شهرت برند شما را نشان می‌دهد.

لحن برند
لحن برند

برای اینکه ظاهر پیج اینستاگرام شما همیشه ثابت و یکنواخت باشد، یک راهنما برای طراحی سبک ظاهری آن تهیه کنید تا شما و تیم شما از آن به عنوان مرجعی برای ایجاد و ارسال محتوا در پیج اینستاگرام شما استفاده کنید. مهم‌ترین مواردی که در این راهنما باید در نظر بگیرید عبارتند از: رنگ طرح‌ها، لحن برند، سبک نوشتن و فونت تایپ حروف و نحوه استفاده از برنامه‌ها و ابزارهای ویرایشی.

• فراموش کردن مخاطب

وقتی می‌خواهید برند خود را تبلیغ کنید، باید روی موضوعی تمرکز کنید که موجب جلب توجه مخاطبان هدف شما می‌شود، زیرا آن‌ها موجب موفقیت برند و کسب و کار شما می‌شوند. بازاریابان باید مشخص کنند که مشتریان بالقوه برند شما چه افرادی هستند، نیازها، خواسته ها و گرایش‌های آن‌ها چیست و هنگام خرید چگونه رفتار می‌کنند. وقتی تمام این موارد را مشخص کردید، باید محتوایی را در پیج اینستاگرام خود ایجاد کنید که مرتبط، مفید و سرگرم کننده باشد. تا مخاطبان هدف شما به خرید از برند شما ترغیب شوند و به آن وفادار بمانند.

پست اینستاگرام
پست اینستاگرام

وقتی بدانید که مشتریان شما چه تیپ افرادی هستند، اطلاعات عمیق‌تری از نیازها و خواسته های آن‌ها کسب می‌کنید و می‌توانید محتوای خود را متناسب با آن‌ها ایجاد کنید.

برندها حتماً باید از لحنی استفاده کنند که برای مخاطب هدف آن‌ها جذاب است و طراحی گرافیک در اینستاگرام بخش بسیار مهمی است که نشان دهنده نحوه بیان برند شما است. همچنین می‌توانید با طرح‌های گرافیکی جذاب فراخوان‌های تأثیرگذاری را پست کنید تا تعداد لایک‌های شما در اینستاگرام افزایش یابد.

• نادیده گرفتن رقبا

اکثر برندها تلاش می‌کنند خود را منحصربه‌فرد و خاص معرفی کنند تا بتوانند در فضای رقابتی، خود را متمایز جلوه دهند؛ اما اگر در مورد اقدامات رقبای خود اطلاعاتی نداشته باشند، قطعاً تلاش‌های آن‌ها برای متمایزسازی با شکست مواجه خواهد شد. برندها با بررسی حساب‌های اینستاگرام رقبا، می‌توانند ایده های بسیار ارزشمندی در مورد اصول طراحی و گرافیکی خاص و منحصر به فرد برای کسب و کار خود به دست آورند. برندها علاوه بر الهام گرفتن از صفحات اینستاگرام رقبا برای معرفی محصولات و خدمات خود، باید از طرح‌های گرافیکی که موجب ایجاد شباهت با دیگر برندها می‌شوند، اجتناب ‌کنند.

Pura vida
Pura vida

اغلب اوقات می‏توان با تجزیه و تحلیل رقبا، بازارهای خاصی را که تاکنون نادیده گرفته شده اند، کشف کرد. برندها با استفاده از تمام اطلاعات به دست آمده از رقبا می‌توانند شخصیت منحصربه فرد برند خود را بسازند به طوری که برای سایر برندها الهام بخش باشند، از نظر عناصر زیبایی‌شناختی جذاب به نظر برسند و پیام‌های مناسبی را با حداکثر تأثیرگذاری برای مخاطبان خود منتشر کنند.

• استفاده از سبکهای طراحی بیش از حد

تعداد زیادی از سبک‏ها و ترندهای خارق‌العاده در طراحی گرافیک وجود دارند که بهتر است از آن‌ها به طور همزمان استفاده کنید. اما به عنوان یک طراح باید به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده همزمان از ابزارها و ترندهای مختلف، یک ساختار کلی از طرح موردنظر در ذهن خود تهیه کنید. زیرا اگر طرح‏های گرافیکی، ابزارها و سبک‌های مختلف را بدون هدف کنار هم قرار دهید، تمام تلاش‌های شما به دلیل مسئله طراحی بیش از حد (overdesigning) به هدر خواهد رفت.

اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام
اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام

بهتر است ابتدا از ابزارها و سبک‌هایی استفاده کنید که می‌توانند پیام شما را به بهترین شکل منتقل کنند و سپس ساختار مناسب را طراحی کنید تا به طرح نهایی با بهترین تناسب و هارمونی برسید.

• استفاده از تعداد زیادی حروف و سبک‌های متنی گیج کننده

وقتی‌که یک طراح تازه کار از حروف و سبک‌های متنی متفاوت در کنار هم استفاده می‌کند به طوری که هیچ گونه هماهنگی با یکدیگر ندارند، دو حالت رخ می‌دهد:
• اکثر افراد طرح شما را دوست ندارند
• ترندهای مختلف بر روی طرح بی ‌معنی که شما ساخته اید، تمرکز می‌کنند.

بنابراین قبل از استفاده بیش از حد از کلمات در طرح خود، بهتر است مطمئن شوید آن‌ها با یکدیگر هماهنگی دارند؛ اما چگونه می‌توانید بین کلمات هماهنگی ایجاد کنید؟ تکنیک‌های تایپوگرافی را یاد بگیرید و با الهام گرفتن از طرح‌های برتر، یک طرح تایپوگرافی مناسب و هماهنگ را بسازید. یک استاندارد کلی در هنگام تایپوگرافی وجود دارد: حداکثر از 2 سبک متن و 3 نوع پیکربندی در طرح خود استفاده کنید.

استفاده درست از فونتها در پیج اینستاگرام
استفاده از فونتها در پیج اینستاگرام

اگر این استاندارد را رعایت کنید؛ هم طرح شما بی ‌نظم نخواهد شد و هم می‌توانید یک طرح مناسب و خوب را به مخاطبان خود ارائه دهید. طرح‌هایی که دارای حفره های متعدد هستند، موجب سردرگمی بیننده می‌شوند؛ در نتیجه تعداد مخاطبان شما کاهش می‏یابد.

• فراموش کردن حالت شبکه ای نمایش عکس‌ها

حتماً باید به این نکته توجه کنید که نحوه نمایش عکس‌ها در اینستاگرام به صورت شبکه ای است. اگر این موضوع را نادیده بگیرید نمی‏توانید یک تصویر جامع و بزرگ زیبا از کسب و کار و برند خود به نمایش بگذارید. وقتی تصاویر در پیج شما کیفیت پایینی داشته باشند و ارتباطی به هم نداشته باشند یا به صورت شبکه ای ارائه نشوند، بسیاری از مخاطبان بالقوه خود را از دست خواهید داد. شما باید در پیج اینستاگرام خود از ترکیب تصاویر مختلف و متفاوت استفاده کنید؛ اما همه آن‌ها باید به نوعی با یکدیگر مرتبط باشند.

اشتباهات گرافیکی در پیج اینستاگرام
تم پازلی اینستاگرام

وقتی عکس‌های پیج خود را طبق یک موضوع خاص کنار هم قرار می‏دهید، می‌توانید از آن‌ها برای بیان داستان برند خود استفاده کنید. یک راهکار جذاب و مؤثر برای ارائه عکسها به صورت شبکه ای و مرتبط به هم، تقسیم کردن تصاویر بزرگ و باکیفیت به قطعات شش تایی یا نه تایی است. این نوع نمایش برای تصاویر بزرگ و باکیفیت بسیار مناسب است و موجب تحریک حس کنجکاوی مخاطبان برای دیدن کل تصویر می‌شود.

برای تهیه تمهای پازلی اینستاگرام اینجا کلیک کنید

نتیجه گیری

وقتی شما در پیچ اینستاگرام خود، از اشتباهات گرافیکی ذکر شده در این مقاله اجتناب کنید، می‌توانید یک اکانت بسیار تاثیرگذار و جذاب داشته باشید. شما با رعایت این نکات می‌توانید پست‌های خود را متناسب با نیازها و خواسته های مخاطبان خود ارسال کنید، از نقاط قوت رقبای خود بهره بگیرید. با توجه به امکان نمایش تصویر شبکه ای به صورت بزرگ و جامع، تصویر یکپارچه ای را از برند خود ارائه دهید و شخصیت برند خود را بسازید.

منبع
https://www.fannit.com/social-media/graphic-design-on-instagram/

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: