لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 4 سپتامبر 2021 2200
تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای

 درباره تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای

در عصر حاضر جهت موفقیت در کسب و کار بایستی تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای را، از نوع باکیفیت و استاندارد انتخاب نمود، و از آنها برای تولید محتوای حرفه‌ای استفاده نمود. با استفاده از یک محتوای یونیک و باکیفیت می توان در عرصه فروش و بازاریابی موفق عمل کرد. در حقیقت با ابزار و تجهیزات خوب می توان در این امر موفق بود و تولید یک محتوای خوب به شما کمک می‌کند، که با مخاطب تعامل خوبی برقرار کنید. اگر تجهیزات ویژه‌ای داشته باشید، مسلما به محتوایی قوی دست خواهید یافت. در حقیقت تصویر و صدا از هزار کلمه در ایجاد یک محتوا تاثیرگذارتر و رساتر است. بنابراین تصاویر و کلیپ‌ها از هویت بصری برند شما هستند، که برای شما موفقیت و کامیابی را به ارمغان می‌آورد.

سه پایه گوشی
سه پایه گوشی

برای تولید محتوای حرفه‌ای در این دوره از بازاریابی دیجیتال بایستی با استفاده از محتوای ویدئویی، پادکست و تصاویر حرفه‌ای با مخاطب ارتباط تنگاتنگی برقرار نمایید. در واقع شما در ابتدای امر بایستی از یک گوشی مناسب، دوربین مناسب، پایه دوربین و مونوپاد، تجهیزات ضبط کننده صدا و نور پردازی استفاده نمایید و هر یک از این تجهیزات دارای یک دستورالعمل می‌باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای چیست؟

تجهیزات ضبط تصویر و ویدئو

از تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای می توان دوربین را مهمترین وسیله تولید محتوا دانست. خوشبختانه بیشتر دوربین‌های دیجیتال امروزی امکان عکاسی و فیلمبرداری را دارند. اگر مایل هستید محتواهای حرفه‌ای ایجاد کنید از دوربین‌های DSLR استفاده نمایید تا قادر به تولید عکس و ویدئوهای باکیفیت شوید. این دوربین‌ها در مدل‌های گوناگونی موجود هستند، که در مقایسه با سطح کیفی تصاویر و امکاناتشان هزینه‌های مختلفی دارند، ولی احتیاجی به دوربین‌های خیلی گران قیمت نیست. دوربین موردنیاز شما بایستی حداقل 20 مگاپیکسل خروجی عکس داشته باشد و ویدئوهایی با Full HD بسازد.

 دوربین canon برای تولید محتوای حرفه‌ای
دوربین canon

تجهیزات صدا برداری

ضبط کننده صدا

دستگاه ضبط کننده صدا جزء تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه ای است. این دستگاه به شما در ضبط صدا کمک فراوانی می‌نماید. نمونه دستگاهی که اینجا معرفی می‌کنیم دستگاه ضبط کننده دیجیتالی صدا سونی است. این دستگاه فاقد بلوتوث و شبکه بی سیم wi fi است اما دارای رادیو و پورت USB و صفحه نمایش است. و از فرمت های مختلف پشتیبانی می‌نماید. در این دستگاه میزان صدای قابل ضبط، به کیفیت انتخاب شده بستگی دارد. همچنین انواع هدفون به این ضبط کننده متصل می‌شود و این وسیله قابلیت اتصال به رایانه را نیز دارد.

دستگاه ضبط کننده دیجیتالی صدا سونی
دستگاه ضبط کننده دیجیتالی صدا سونی

میکروفون

میکروفون بویا دارای جک 3.5 میلی متری صدا می‌باشد و دارای باتری است. همچنین فیلتر برش فرکانس‌های پایین را دارد و برای تولید محتوا بسیار مناسب است. بویا برندی معتبر در جهان است که در زمینه تولید میکروفون‌های استودیویی، بیسیم، مینی گان، استریو، کنفرانس، UHF، گوشی‌های هوشمند، دوربین GoPro  و دوربین‌های DSLR فعالیت می‌نماید. در نهایت به خاطر تنوع زیاد محصولات، از رتبه و جایگاه تراز اولی در دنیا برخوردار است. شما با استفاده از این دستگاه قادر خواهید بود، دوربین و گوشی و غیره را به یک میکروفون ایده آل تجهیز نمایید.

تجهیزات صدا برداری برای تولید محتوای حرفه‌ای
تجهیزات صدا برداری

تجهیزات نورپردازی

رینگ لایت

رینگ لایت نیز یکی دیگر از تجهیزاتی است که می توان با آن محتوا تولید نمود. این وسیله برای ذخیره و ثبت کلیپ‌ها و فیلم‌های آموزشی است. با رینگ لایت قادر خواهید بود که ویدئوهای زیبایی بسازید و از آموزش‌های تصویری به همراه مجری و گوینده بهره ببرید. این تجهیزات به شما در مصرف انرژی کمتر کمک می‌نماید و دما و درجه کلوین نور را کنترل می‌نماید. در نهایت به خاطر سایز کوچک توانایی حمل راحتی دارد و به طور کامل قابلیت حمل دارند.

رینگ لایت
رینگ لایت

سافت باکس

سافت باکس‌ها از تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای هستند، که نور را هایلایت و کم سایه می‌نماید. این ابزار بسیار در نور پردازی مهم است و نوری نرم و ملایم را تولید می‌نماید.

سه پایه نور

در نور پردازی و تولید محتوا از سه پایه استفاده می شود. این سه پایه که سه پایه نور نامیده می‌شود، برای نگهداری تجهیزات نورپردازی وسیله‌ای مهم است. همین طور به ستاپ یا چیدمان دقیق نور صحنه شما کمک می‌کند. با تعبیه منابع نوری بر روی آن امکان انتقال، تعویض جایگاه و ارتفاع زاویه تابش نور وجود دارد. این انتقال و تعویض جایگاه به تغییر زاویه کمک فراوانی می‌نماید و نورها را به صورتی ستاپ می‌نماید که کمترین سایه در ویدئوهای شما تولید شود.

فلاش نور ثابت

در بحث نور پردازی، فلاش نور ثابت کیفیت کار را ارتقاء می‌دهد و استفاده از آن شدت نور را قابل کنترل می‌نماید. این ابزار برای تولید محتوایی که به صورت تصویری از محصولات و ویدئو است، فوق العاده ایده آل است ولی از سمتی بهای گزافی نیز برای آن باید پرداخت نمود.

پنل ال ای دی

پنل‌های ال ای دی LED به دو صورت موجود هستند، یکی پنل اج لایت و دیگری پنل بک لایت می‌باشد. این دو پنل شباهت‌های بسیاری به همدیگر دارند. در نهایت تفاوت‌هایی نیز در ساختار و کاربرد دارند. این دو پنل از جنس آلومینیوم هستند، و از چیپ‌ها و پنل SMD و یا همان هدایت کننده‌های نور قرار داده شده و روشنایی فوق العاده‌ای در مقایسه با لامپ و مهتابی دارند.

این پنل‌ها سبب ایجاد جلوه‌ای زیبا در نور پردازی می‌شود، که ظرافت و طراحی شگفت انگیزی دارند و قطر پنل‌ها را بر طبق محل قرار گیری دیودها در پنل‌های ال ای دی طبقه بندی می‌نمایند.

این پنل‌ها همچنین به ایجاد نوری قوی و ایده آل می‌پردازند و سطح کیفی بالایی دارند، چنانکه از آسیب‌های احتمالی به چشم‌ها نیز جلوگیری می‌نماید. این پنل‌ها قیمت بالایی ندارند ولی از استاندارد و سطح کیفی بالایی برخوردار هستند.

پنل ال ای دی
پنل ال ای دی

شاید به این مطلب هم علاقه داشته باشید: معرفی سه کتاب در زمینه اینستاگرام

نتیجه گیری

همه این تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه‌ای از ملزومات کار است. البته اگر یک گوشی مناسب مانند شیائومی و یا سامسونگ که کیفیت تصویر و فیلم بالایی دارد، را در دست داشته باشیم، به بیش از نیمی از این امکانات دسترسی خواهیم داشت. گوشی قوی و ایده آل بسیار در تولید یک محتوای خوب مهم است و اگر از حافظه خوبی برخوردار باشد و همچنین کیفیت و وضوح بالایی داشته باشد، می تواند یک محتوای حرفه‌ای را برای شما ایجاد نماید.

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: