لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ترندهای طراحی گرافیک ۲۰۲۳

دسته بندی :اخبار 14 ژانویه 2023 1859
ترندهای طراحی گرافیک 2023

یک سال در دنیای طراحی گرافیک، زمان زیادی است. بعضی ترندها می‌آیند و می‌روند در حالی‌که برخی دیگر در طول زمان، تکامل می‌یابند. روشهای آزموده شده و درست، راه را برای فناوری‌های جدید باز می‌کنند و آنچه که یک دهه پیش رایج بود، امروز می‌تواند قدیمی به نظر برسد.

بنابراین آینده‌ی طراحی گرافیک چه خواهد بود؟ برای اینکه شما را برای سال جدید آماده کنیم، برخی از بهترین و جسورانه‌ترین ترندهای طراحی گرافیک در سال 2023 را گردآوری کرده‌ایم.

به دنبال ترندهای سال گذشته هستید؟ این مقاله را بخوانید: ترندهای طراحی سال ۲۰۲۲ برای شبکه‌های اجتماعی

15 مورد از بهترین ترندهای طراحی گرافیک در سال 2023

در اینجا 15 مورد از ترندهای طراحی گرافیک 2023 آورده شده که باید ببینید:

1- تایپوگرافی اکسپرسیو (بیانگر)

تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر در طراحی گرافیک است. در حالی‌که متن در درجه اول برای رساندن پیام استفاده می‌شود، طراحان دارند محدودیتها را در مورد اینکه تا چه حد می‌توانند کاراکترهای اضافی در حروف قرار دهند، کمتر می‌کنند.

تایپوگرافی اکسپرسیو (بیانگر) از ترندهای طراحی گرافیک 2023
از صفحه typemate

در سال 2023 دسترسی به نرم‌افزار ایجاد فونت مثل Glyphs، به این معنی است که هر کسی می‌تواند فونت خود را به راحتی ایجاد کند. این منجر به هجوم فونتهای قانون شکنی شده است که میتوان از بین آنها انتخاب کرد. چه به دنبال فونتی باشید تا به وسیله آن کار خود را شخصی سازی کنید و چه بخواهید از یک فونت برای بیان چیزی استفاده کنید، مطمئنا فونت عجیب و غریبی وجود دارد که متناسب با این طرح باشد. ?انتخاب فونت مناسب?

2-طراحی 3 بعدی

نرم‌افزار آثار هنری سه بعدی در سالهای اخیر پیشرفت زیادی کرده است. ابزارهایی مثل Cinema 4D و حتی آخرین آپدیت ادوبی این امکان را به شما می‌دهند که دنیای سه بعدی را امتحان کرده، شروع به ساخت آثار هنری سه بعدی خود کنید. در حالی که سال گذشته همه چیز در مورد نسبتهای واقع گرایانه بود، هنرمندان مرزهای آنچه را که با طراحی سه بعدی امکان پذیر است، گسترش می‌دهند.

البته به خاطر داشته باشید که طراحی سه بعدی نباید به آثار هنری دیجیتال محدود شود. شما میتوانید از این شیوه برای طراحی محصول، معماری و حتی تصویر سازی استفاده کنید. از یک شخصیت سه بعدی به جای پرتره‎‌های استاندارد برای تیم استفاده می‌کنید؟ چرا که نه؟ یک عبارت خاص را در یک نوشتار به سه بعدی تبدیل می‌کنید؟ عالیه!

مهم نیست که در چه زمینه‌ای کار می‌کنید، احتمالا راهی وجود دارد که هنر سه بعدی را در کار خود بگنجانید.

3- تایپ سفارشی

حروف دست نویس و فونت‌های سفارشی مدت‌هاست که وجود داشته‌اند، اما اکنون می‌بینیم که برندهای بزرگ بیشتری از آنها در طراحی‌های خود استفاده می‌کنند. با تنظیم حروف موجود یا ایجاد فونت های جدید از ابتدا، حروف دست نویس می‌تواند خصلت منحصر به فردی را به کار طراحی شما بیافزاید و تلاش‌های شما را در ایجاد خلاقیت و شخصیت سازی برای برندتان تقویت کند.

بنابراین هر زمان در حال طراحی یک تایپوگرافی، لوگوتایپ یا هر چیزی هستید که با تایپ سر و کار دارد، به تنظیماتی فکر کنید که می‌توانید روی کارتان اعمال کنید تا اثرتان یکدست شود.

به نظر می‌رسد سفارشی سازی مطابق ترندهای روز دنیا و بازی با برخی فونتهای محبوب در طراحی گرافیک تقریبا ممنوع است، اما با این حال فونتها وجود دارند تا از آنها در طراحی‌های خود استفاده کنید! پس با خیال راحت آنها را هر کجا و هر طور که دوست دارید به کار ببرید.

4- مینیمال وینتیج

بسیاری از ما در زمینه موسیقی، مد و دیزاین در حسرت روزهای خوب گذشته‌ایم. گذشته نه تنها ما را به یاد خاطرات خوب زندگیمان می‌اندازد بلکه اکثرا باور داریم کار هنرمندان و طراحان گذشته “روح” بیشتری داشت. سبک طراحی وینتیج به زمانِ ابتدایی‌تر برمیگردد؛ زمانی که همه چیز با دست و با در نظر گرفتن جزئیات ساخته می‌شد.

در حالی که ترند “مینیمال” چند سالی می‌شود که وجود دارد، اکنون ترند فرعیِ (sub-trend) مینیمال وینتیج یا مینیمال قدیمی، شروع به جلب توجه کرده است. این نگرش ترکیبی، بهترینهای دو دنیای جدید و قدیم را همراه با حذف عناصر غیر ضروری و نگه داشتن عناصر ضروری ترکیب می‌کند. نتیجه‌ یک طراحی تمیز، پیچیده و جاودانه است.

مینیمال وینتیج از ترندهای طراحی گرافیک 2023
از صفحه Ben Howes

5- تصویرسازیهای برند

بعد از سرمایه گذاری برندهایی مثل میلچیمپ و دراپ باکس روی تصویرسازی خاص برندشان، تصویرسازی برند حتی برای برندهای کوچکتر نیز، رونق زیادی یافت.

تصویر سازی برند از ترندهای طراحی گرافیک 2023
منبع : Hueso Studio

این سبک تصویرسازیهای برند، در صورتی که درست انجام شوند، آنقدر اورجینال و منحصر به فرد هستند که می‌توانند به سرعت با خودِ برندها مترادف شوند. حتی اگر جدا از لوگوی اصلی برند باشند. برای مثال گوگل از این دیزاین در Google Doodles معروف خود استفاده می‌کند.

تصویر سازی گوگل
از صفحه Angelica McKinley​

حتی برندهای شخصی هم این روزها از تصویرسازیها و نمادهای سفارشی برای تقویت برند خود و ایجاد ظاهر و حس منحصر به فرد استفاده می‌کنند.

6- چاپ فویل

یکی از بزرگترین ترندهای طراحی گرافیک 2023 چاپ فویل است. همزمان با باب شدن مجدد گرادینت‌ها در سالهای اخیر، استفاده از فویل‌ها روشی منحصر به فرد برای لوکس شدن گرادینتها در متریالهای چاپی به حساب می‌آید. چاپ فویل برای برندها کمی حس با کلاس بودن و فریبندگی را ایجاد می‌کند.

چاپ فویل SEEKERS
از صفحه Billy French

عملاً امکانات نامحدودی برای نحوه استفاده از فویل وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید کاملا از طلا استفاده کنید تا به یک محصول ظاهری اغواگر ببخشید. یا می‌توانید از فویل‌های چند رنگ برای آینده‌نگر جلوه دادن آن محصول استفاده کنید.

7- عکاسی چشمگیر

عکاسی بخش بزرگی از دیزاین (چه در کارهای آنلاین و چه کارهای چاپی) است. مهم است که از عکاسی متناسب با پیامی که می‌خواهید منتقل کنید استفاده کنید. در گذشته این اغلب به معنای استفاده از عکسهای استوک بود که تخت و بی‌جان هستند. اما امروزه در ترندهای طراحی گرافیک 2023، طراحان بیشتری از عکسهای اورجینال خود استفاده می‌کنند؛ یا راههای خلاقانه‌ای برای استفاده از عکسهای موجود پیدا می‌کنند.

عکاسی چشمگیر از ترندهای طراحی گرافیک 2023

این عکس می تواند هر چیزی باشد؛ از یک عکس تمام صفحه در یک مجله گرفته تا تصویر یک قهرمان در یک وب سایت. و این فقط عکس‌های محصول نیستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه عکس‌های افراد، طبیعت و چیزهای دیگر نیز می‌توانند به بیان داستان یا برانگیختن احساسات کمک کنند.

این روند تنها در چند سال آینده ادامه خواهد یافت زیرا مشاغل سعی می‌کنند از رقبای خود متمایز شوند. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که استفاده‌های خلاقانه‌تری از عکاسی، از جمله تصاویر سه بعدی، عناصر تعاملی، و حتی AR و VR را ببینیم.

استفاده از عکاسی در طراحی بنرهای تبلیغاتی
Compagnie et Cie

8- موشن

تا چندین سال استفاده از تصاویر ثابت راه منطقی برای تبلیغات در فضای باز بود. اما به “حرکت” درآوردن این تصاویر چیزی جادویی به حساب می‌آمد.

منبع: Hrvoje Grubisic 

امروزه، پیشرفت‌های فناوری طراحی، ایجاد تصاویر متحرک و باکیفیتی را ممکن ساخته که می‌توانند برای تبلیغات داخلی و خارجی استفاده شوند. اکنون می‌توانید بیلبوردهای کوچکی را در ایستگاه‌های اتوبوس، خارج از یک مرکز خرید یا به‌طور تصادفی در میدان شهر ببینید. برندها دیگر نیازی به بودجه میلیون دلاری ندارند تا برند خود را در حال حرکت نشان دهند. و با انجام این کار، لایه‌های جدیدی از عمق را برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کنند.

از صفحه Mat Voyce
طراح: Jeroen Krielaars

وقتی میچ پائون، شریک و مدیر خلاق استودیو DIA این سوال را مطرح کرد: «به هر حال چرا حرکت اینقدر مهم است؟» در جواب گفت: «در سطح نخست، یک تصویر ثابت نمی‌تواند با یک GIF در حال حرکت رقابت کند. در یک سطح عمیق‌تر، حرکت هویت ایجاد می‌کند، درست مانند اینکه چگونه می‌توانیم یک رقصنده سالسا را در مقابل یک رقصنده هیپ هاپ تشخیص دهیم. رقصنده می‌تواند یک نفر باشد، اما حرکت اوست که داستان را نشان می‌دهد.

از صفحه Alex Gorbunov

9- بروتالیسم

بروتالیسم در دیزاین با خامی و ظاهر ناتمام آن مشخص می شود. اغلب به صورت خشن یا حتی سرد به نظر می‌رسد، اما می‌تواند قوی و قدرتمند نیز دیده شود. این سبک دیزاین از جنبش معماری به همین نام الهام گرفته است و بسیاری از ویژگی‌های مشابهِ آن، مانند تاکید بر کارایی و ساده بودن را دارد.

بروتالیسم در طراحی بسته بندی
منبع: Àlex Gobern

در سال‌های اخیر، بروتالیسم به دنیای طراحی وب بازگشته است. بسیاری از طراحان به سمت زیبایی شناسی خام این سبک کشیده شده‌اند که می‌توان از آن برای ایجاد سایت‌های منحصر به فرد و به یاد ماندنی استفاده کرد. به بروتالیسم به عنوان یک تقاطع از طراحی سودمندگرا و Y2K فکر کنید – کاملاً نیچ است و مورد پسند همه قرار نخواهد گرفت. اما اگر به دنبال بیانی جسورانه توسط دیزاین خود هستید، این می‌تواند سبک مناسب شما باشد.

اگرچه بروتالیسم ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما قطعاً یک روند طراحی برای سال 2023 است که بیشتر آن را خواهید دید.

10- طراحی سودمندگرا

در طراحی سودمندگرا همه چیز در مورد عملکرد است. این روند طراحی با ورود ما به دنیای دیجیتالی، در حال محبوب‌تر شدن است. با توجه به اینکه بخش اعظم زندگی ما به صورت آنلاین می‌گذرد، برای وب‌سایت‌ها و اپ‌ها مهم است که استفاده و پیمایش در آنها آسان باشد.

از صفحه Jared Granger
طراحی سودمندگرا
از صفحه Jared Granger

طراحی سودمندگرا بر ساده کردن تجربه کاربری با حذف عناصر غیر ضروری متمرکز است. این را می توان از طریق مینیمالیسم، ناوبری مشخص، و محتوایی با قابلیت درک آسان به دست آورد.

طراحی در این سبک، کیفیت قابل اعتماد و یک پارچه‌ای ایجاد میکند. عناصر به کار رفته،عناصر قابل تشخیصی هستند که توسط وسایل نقلیه، ابزارها و دفترچه‌های راهنما استفاده می‌شوند.

11- طراحی فلت

طراحی فلت یا تخت به معنی ساده یا به عبارتی “مسطح” نگه داشتن عناصر است. اغلب بدین معناست که از حداقل سایه‌ها، گرادینت‌ها و افکتهای سه بعدی در طراحی استفاده شود. به عبارت دیگر تمام بزک دوزک‌ها را رها کنید و فقط روی رساندن یک پیام واضح و مشخص تمرکز کنید.

فلت دیزاین به ویژه در صنعت فناوری محبوب است زیرا امکان طراحی ساده و کارآمد را فراهم می‌کند. علاوه بر این، با استفاده از حداقل عناصر طراحی، وب‌سایت‌ها می‌توانند سریع‌تر بارگیری شوند و راحتتر ریسایز شوند – بدون از دست دادن کیفیت در صفحه‌های با وضوح بالا.

در مورد تصویر سازی یا طراحی کاراکتر، استفاده از فلت دیزاین این آزادی را می دهد که قوانین مربوط به آناتومی و “چگونه چیزها باید به نظر برسند” را زیر پا گذاشته و سایه‌ها، جزئیات کوچک و هر افکت اضافی را که به کار ما ابعاد بیشتری می بخشد کنار بگذاریم. همانطور که از نام این سبک مشخص است، طرح را مسطح و ساده نگه دارید.

طرح نوروز طراحی فلت
از صفحه Bahareh Okhravi

12- سریف‌ها

فونتهای سریف دار اگر چه از نظر فنی به خودی خود یک سبک بصری نیستند، ولی در مرکز ترندهای طراحی گرافیک 2023 قرار دارند. بعد از اینکه برندهای بزرگی مانند Mailchimp و Chobani راه را برای بازگشت سریف هموار کردند، برندهای و دیزاینرهای بیشتری راه آنها را ادامه دادند.

از صفحه Sam Thompson

این تغییر را میتوان به عنوان واکنشی محکم برای تمام سان سریفهایی در نظر گرفت که به تصمیم قطعی تمام برندها تبدیل شده بودند. کار به جایی رسیده بود که برندها با پیروی از این الگو حتی هویتشان را از دست می‌دادند و تسلیم ترندی به نام سان‌سریف شده بودند.

تایپ فیسهای سریف مطمئنا حال و هوای خاصی به یک دیزاین می‌بخشند. با یک سریف گرد مثل Cooper می‌توان کمی شوخ طبعی و در دسترس بودن به طرح بخشید؛ یا با استفاده از خطوط باریک ظاهری شیک و رده بالا مثل Argesta آفرید.

استفاده از فونتهای سریف در UX UI
از صفحه Halo Branding

13-مینیمالیسم جسورانه

مینیمالیسم جسورانه یک سبک طراحی صنعتی است که با خطوط و اشکال ساده و تمیز مشخص می‌شود.در این سبک تمرکز بر عملکرد است، بنابراین تزئینات آن به حداقل می رسد. به طور کلی، مینیمالیسم جسورانه یکی از این دو رویکرد را اتخاذ می‌کند: یا همه عناصر را صرفا به موارد ضروری تقلیل می‌دهد، یا از یک عنصر دراماتیک برای افزودن جذابیت بصری استفاده می‌کند.

bold minimalism
از صفحه Lucie Bajgart

در مد، مینیمالیسم جسورانه اغلب به شکل لباس‌های بدون تزئین در رنگ‌های ثابت خود را نشان می‌دهد. ظاهر کار مدرن و تمیز است، اما همچنین می تواند کاملاً چشمگیر باشد. در طراحی گرافیک، عناصر صنعتی مانند نمادها و نشان‌های کوچک اغلب برای افزودن عمق و جذابیت استفاده می‌شوند. اغلب، تایپوگرافی نقش اصلی را در این طرح‌ها ایفا می‌کند. فونت‌ها، حروف و اشکال با کیفیت به جلوه‌ی کلی طرح می‌افزایند.

همانطور که در بخش تایپوگرافی بیانگر اشاره کردیم، حروف خودشان به تنهایی اشکال هنری هستند و مینیمالیسم جسورانه تنها ادای احترام دیگری به این موضوع است. وقتی به خوبی انجام شود، می‌تواند یک سبک واقعا زیبا باشد.

مینیمالیسم جسورانه
از صفحه Marko Cvijetic

14_ماکسیمالیسم

این سبک در مورد رد قوانین رایج طراحی گرافیک است که می‌گوید باید طرح را ساده نگه دارید. در حالی که طراحی مرسوم دائما می‌گوید: «کمتر، بیشتر است»؛ حداکثر گرایی معتقد است: «بیشتر، بیشتر است». این سبک با استفاده از ترکیب رنگ‌های جسورانه، تصاویر چند لایه، تایپوگرافی‌های چشمگیر و موتیف‌های تکرار شونده، قطعا توجه شما را به خود جلب می‌کند.

ماکسیمالیسم از ترندهای طراحی گرافیک 2023
Au Chon Hin

در سال پیش رو استفاده از فونتهای متنوع در حال تبدیل شدن به بخش بزرگی از حداکثرگرایی است. همچنین این سبک از طراحی به شما این امکان را می‌دهد که با بزرگ و کوچک کردن تایپوگرافی، استفاده از فضا را به حداکثر برسانید.

با استفاده از خطوط ضخیم، رنگ‌های روشن و پترن‌های بزرگ، حداکثرگرایی را در طراحی خود امتحان کنید. ناگفته نماند، استفاده از تمام فضایی که در اختیار دارید، چیزی است که ماکسیمالیسم به آن مربوط می‌شود.

سبک ماکسیمالیسم در طراحی بنر تبلیغاتی
از صفحه Bold Scandinavia

15- طبیعی مدرن

تناژهای خاکی، تصویرسازیهای دست آزاد و تایپوگرافی‌های اختصاصی فقط بخشی از عناصر اصلی سبک طبیعی مدرن است که شما را بیشتر از سایر سبکها به طبیعت نزدیک می‌کند. این سبک برای محصولات اورگانیک و مشاغلی که به سیاره زمین اهمیت می‌دهند عالی عمل می‌کند و صداقت خاصی را در مورد شرکت می‌رساند.

در عصری که مردم دارند بیشتر و بیشتر از گرمایش جهانی و رفتارهایشان در مورد مصرف و نحوه زندگی خود آگاه می‌شوند، منطقی است که سبک زیبایی شناختی مانند این سبک، به طور گسترده توسط برندها و خلاقان مورد استفاده قرار گیرد.

جمع بندی: بهترین گرایش های طراحی 2023

در این مقاله 15 تا از مهمترین ترندهای طراحی گرافیک برای سال 2023 را به شما معرفی کردیم. پیشرو باشید و شروع کنید به فکر کردن در مورد اینکه چگونه می‌توانید این ترندها را در کار خود بگنجانید. با این حال، به یاد داشته باشید که ترندها باید شکسته شوند. بنابراین از آزمایش کردن و ایجاد سبک منحصر به فرد خود نترسید.

این مقاله برایتان مفید بود؟

کدام سبک را می‌پسندید؟

به نظر شما چه سبک دیگری در این لیست از قلم افتاده است؟

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: