لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره رنگ سال 2023 (Viva Magenta)

دسته بندی :آموزش مبانی رنگ, اخبار 28 دسامبر 2022 2310

Viva Magenta چیست؟

ارتعاش رنگ سال پنتون یعنی Viva Magenta 18-1750 ، ارتعاشِ قدرت و انرژی است. این رنگ از طبیعت (از یک حشره فلس‌دار به نام کوشین) نشات گرفته و از زیرمجموعه‌های رنگ قرمز است که بیان کننده سیگنال جدیدی از قدرت است. ویوا مجنتا رنگی شجاع، نترس و تپنده است که شور و نشاط آن جشنی شاد و خوش‌بینانه را ترویج می‌کند و روایتی جدید می‌نویسد.

رنگ سالِ امسال قدرتمند و قدرت بخش است. یک قرمز پر جنب و جوشِ جدید که شادی خالصانه‌ای دارد؛ تشویق به تجربه، ابراز وجود و بیان شخصیِ بدون محدودیت میکند؛ و یک رنگ مهیج و بدون حد و مرز است که به عنوان یک بیانیه برجسته ظاهر می‌شود. رنگِ امسال از تمام کسانی که همین شوقِ زندگی و روحیه سرکشی را دارند، استقبال می‌کند. این رنگی است جسورانه و پر از شوخ طبعی که شامل همه چیز می‌شود.

در حالی که Viva Magenta از خانواده قرمز است، به سمت صورتی نیز متمایل است. روانشناسی رنگ به ما می گوید که رنگ های قرمز تمایل به ارتباط با اشتیاق، عشق، قدرت، نشاط و فوریت دارند. در همین حال، سایه‌های صورتی با رومانس، بازیگوشی، مراقبت و جوانی همراه اند. رنگ امسال تعادلی بین قرمز و صورتی برقرار می‌کند – تعادلی بین قدرت با یک سرکشی بازیگوشانه.

رنگ سال 2023 viva magenta
رنگ سال 2023 viva magenta

در این عصر فناوری، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آن چیزی که واقعی است، هستیم. PANTONE 18-1750 Viva Magenta از خانواده قرمز است و از رنگ قرمز کوشینال الهام گرفته شده است. یکی از با ارزش‌ترین رنگ‌های متعلق به خانواده رنگ طبیعی و همچنین یکی از قوی‌ترین و درخشان‌ترین رنگ‌هایی است که جهان شناخته است.

خاستگاه کهن PANTONE 18-1750 Viva Magenta ما را دوباره به ماده اولیه متصل می‌کند. این رنگ با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

لتریس آیزمن / مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون
 Pantone Connect

اطلاعات مورد نیاز رنگ

PANTONE 18-1750 Viva Magenta با انواع رنگها در مجموعه‌ای از چهار پالت ترکیب می‌شود، که به عنوان الهام‌بخش طراحان برای ادغام در طرح‌ها از طریق پلتفرم رنگ دیجیتال Pantone Connect در دسترس است. Pantone Connect به عنوان یک اپلیکیشن تلفن همراه و تحت وب، و به عنوان یک برنامه جانبی برای Adobe® Creative Cloud® در دسترس است تا عکس‌برداری، مدیریت و طراحی با Pantone Color را آسان و قابل دسترس کند. عکس روبرو یک صفحه از این اپ را نشان می‌دهد که دارای تمام اطلاعات مربوط به رنگ برای استفاده از PANTONE 18-1750 Viva Magenta در مدیاهای مختلف طراحی فیزیکی و دیجیتال است.

Viva Magenta در مو و زیبایی

شجاع و نترس، ویوا مجنتا بیان جسورانه‌ای به چشمها، ناخن‌ها، لب‎‌ها و موها در انواع شکلهای مات و براق و … می‌بخشد.

viva magenta در مو و زیبایی
viva magenta در دکوراسیون و طراحی داخلی

Viva Magenta در دکوراسیون و طراحی داخلی

این رنگ هیجان و درام را به فضای داخلی خانه تزریق می‌کند و با سرزندگی پویای خود به هر محیطی انرژی می‌بخشد. ویوا مجنتا با اختلاف جزئی با قرمز کریمسون، آغشته به نیرو و قدرتیست که تشویق به بیانِ خود می‌کند و برای آراستن سطوح، بافت‌ها و مواد مختلف مناسب است. با فراخوانی روح طبیعت این رنگیزه قرمز، تسلط قدرتمندی ندارد اما در عوض حضوری فریبنده ایجاد می‌کند. چه از طریق یک دیوار نقاشی شده، هنر، مبلمان برجسته یا دکوراسیون منزل، و چه به عنوان یک لهجه جسورانه در یک پترن نمایش داده شود.

در بسته بندی و طراحی چند رسانه‌ای

قدرتمند و قدرت بخش PANTONE 18-1750 Viva Magenta یک تصویر قرمز رنگ از سیگنال جدیدی از قدرت است. قرمز متحرک، مهیج و بی حد و مرزی که فورا خود نمایی کرده، چشمها را به خود مجذوب می‌کند. این رنگ جسورانه، پر از شوخ طبعی و شامل همه چیز، رنگ قرمز ترکیبی است که به راحتی در فضای فیزیکی و مجازیِ دنیای چند بعدی ما قرار می‌گیرد. رنگی ایده‌آل برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های گرافیکی، بسته بندی و طراحی چند رسانه‌ای.

چگونه از رنگ سال پنتون در طراحی‌های خود استفاده کنیم؟

Viva Magenta یک رنگ قوی است که اگر به طور متفکرانه استفاده نشود می تواند از یک طراحی پیشی بگیرد. اما این پتانسیل را نیز دارد که به تصاویر شما رنگی قدرتمند ببخشد، بیانی جسورانه داشته باشد یا سایر عناصر طراحی را تکمیل کند.

در حین بررسی این پالت های رنگی، نسبت کنتراست رنگ را در نظر داشته باشید. رنگ های تیره مانند Viva Magenta ممکن است بهترین انتخاب برای رنگ پس زمینه یا متن نباشند. برای بررسی کنتراست از ابزارهایی مانند وبسایت WebAIM استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که انتخاب رنگ شما برای متن و پس‌زمینه در وسیع‌ترین محدوده دید ممکن قابل دسترسی است.

تم اینستاگرام کاشی 2 برگرفته از رنگ سال Viva Magenta

پالتهای رنگ Viva Magenta

مؤسسه رنگ پنتون، رنگ امسال را تا حدودی برای ارتباط مجدد با طبیعت و الهام گرفتن از آن انتخاب کرده است. جای تعجب نیست که پالت رنگی پیشنهادی آنها “magentaverse” شامل چندین رنگ خاموش و طبیعی مانند Pale Dogwood، Gray Sand، Fields of Rye و Plein Air است.

در این پالت خاص، Viva Magenta در میان رنگ‌های خنثی، رنگ چشم نوازی است. اما اگر نمیخواهید از رنگ‌های خاکستری خاموش و قهوه‌ای شنی استفاده کنید، راه‌های زیادی برای اعمال نظریه رنگ و استفاده از ویوا مجنتا در طراحی‌هایتان وجود دارد.

پالت رنگی تک رنگ Viva Magenta

پالت‌های رنگی تک رنگ از ته رنگها، سایه‌ها و تناژهای مختلف یک رنگ استفاده می‌کنند.

پالت رنگی تک رنگ Viva Magenta
پالت مونوکروم

این پالت تک رنگ دارای تناژهای مختلف Viva Magenta است که به هر رنگ سفید بیشتری اضافه می‌شود که هر بار منجر به رنگ‌های روشن‌تر می‌شود.

پالت رنگی مشابه Viva Magenta

پالت رنگی مشابه (Analogous) به طور سنتی شامل سه رنگ است که در کنار یکدیگر در چرخه رنگ قرار می گیرند، اما ما آن را به پنج رنگ گسترش دادیم.

پالت رنگ Analogous
پالت رنگ Analogous

برای این پالت رنگ مشابه، ما رنگ‌های قرمز، نارنجی و بنفشی را که در دو طرف Viva Magenta در چرخه رنگ ظاهر می‌شوند، جستجو کردیم.

پالت رنگ سه گانه Viva Magenta

ترکیب رنگ‌های سه گانه به طور سنتی دارای سه رنگ هستند که یک مثلث متساوی الاضلاع را در چرخه رنگ تشکیل میدهند. (برای مشاهده چرخه رنگ رجوع کنید به این مقاله? همنشینی رنگها و اصول آن.)

پالت رنگ سه گانه
پالت رنگ سه گانه

برای این پالت سه‌گانه، ما چند سایه دیگر از رنگهای سرخابی و سبز را برای گسترش به پنج رنگ اضافه کردیم.

پالت رنگ مکمل Viva Magenta

رنگ‌های مکمل احتمالاً آشناترین نوع ترکیب رنگ هستند. این جفت‌های رنگی روی چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و تعادل ایجاد می کنند. چه متوجه شده باشید یا نه، احتمالاً قبلا یک پالت رنگ مکمل را بر اساس آنچه به نظر درست می‌رسد و حس درست دارد، انتخاب کرده اید.

پالت رنگ مکمل
پالت رنگ مکمل

رنگ میانی این پالت، “چمنی کوهستانی” مکمل مستقیم Viva Magenta است. این پالت رنگ مکمل دارای رنگ‌های اضافی از طرف‌های سرخابی و سبز چرخه رنگ است.

پالت رنگ متساوی الساقین (Split-complementary)

برای ایجاد یک پالت رنگ متساوی الساقین، دو رنگ مکمل (complementary) را می گیریم و یکی از آن رنگ‌ها را با رنگ مشابه (analogous) عوض می کنیم. در این مورد، ما با رنگ مکملِ Viva Magenta، یعنی “چمنی کوهستانی” شروع کردیم و آن را با یک رنگ مشابه – آبی تیره – عوض کردیم.

پالت رنگ متساوی الساقین (Split-complementary)
پالت رنگ متساوی الساقین (Split-complementary)

پس از انتخاب دو رنگ پایه (سرخابی و آبی)، پالت رنگ متساوی الساقین را با رنگ‌های اضافی از اطراف رنگ‌های سرخابی و آبی در چرخه رنگ به همراه یک سبز جنگلی عمیق تکمیل کردیم.

پالت رنگ چهارتایی Viva Magenta

پالت‌های رنگی تترادیک به طور سنتی شامل 4 رنگ می شوند – دو جفت رنگ مکمل که یک مربع یا مستطیل را روی چرخ رنگ تشکیل می‌دهند.

پالت رنگ چهارتایی Viva Magenta
پالت رنگ چهارتایی Viva Magenta

Viva Magenta، زنده باد طراحی رنگارنگ!

Viva Magenta یک رنگ جذاب است که به جدول رنگی سالیانه Pantone Color افزوده شده است. هر سال، رنگ سال بر رنگ‌های تلفن همراه، انتخاب مد، طراحی وب و موارد دیگر تأثیر می‌گذارد. فقط به رنگ سال 2016 نگاه کنید، Dusty Rose، که تبدیل به صورتیِ یک هزاره شد و رنگ سال 2021، Illuminating، که تبدیل به رنگ زردِ نسلِ Z شد.

Viva Magenta ممکن است رنگی باشد که یک نسل کامل را تعریف می‌کند یا نباشد – اما مطمئناً بر ترندهای سال 2023 تأثیر خواهد گذاشت. با این جفت های رنگ سرخابی بازی کنید و Viva Magenta را در طرح‌های رنگارنگ خود بگنجانید.

در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به استفاده از رنگ Viva Magenta را در طراحی فضای شهری، دکوراسیون داخلی و مد و فشن را با هم میبینیم.

Viva Magenta عکس از ArchDaily
Viva Magenta عکس از ArchDaily
مدرسه آمریکایی کوزوو / گروه Maden. تصویر © لئونیت ابراهیمی
مدرسه آمریکایی کوزوو / گروه Maden. تصویر © لئونیت ابراهیمی
مرکز فرهنگی Le 148 / معماران WAW. تصویر © MFL Photo / Mathieu FIOL
مرکز فرهنگی Le 148 / معماران WAW. تصویر © MFL Photo / Mathieu FIOL
بریجینگ چایخانه / FR-EE / شرکت رزماری فرناندو. تصویر © ایوان بان
بریجینگ چایخانه / FR-EE / شرکت رزماری فرناندو. تصویر © ایوان بان
دانشگاه ناتینگهام - برنامه افزودنی پردیس Jubilee / ساخت معماران. تصویر از Make Architects
دانشگاه ناتینگهام – برنامه افزودنی پردیس Jubilee / ساخت معماران. تصویر از Make Architects
Brigadeiro Apartment / Nommo Arquitetos. تصویر © برندا پونتس
Brigadeiro Apartment / Nommo Arquitetos. تصویر © برندا پونتس
خانه پانسیون منطقه قرمز پشته با قدم / معماری اسماعیل سله الدین. تصویر © Mario Wibowo
خانه پانسیون منطقه قرمز پشته با قدم / معماری اسماعیل سله الدین. تصویر © Mario Wibowo
نابغه ملایم / حلقه GG. تصویر © مایکل سیبر
نابغه ملایم / حلقه GG. تصویر © مایکل سیبر

اگر این مقاله را دوست داشتید، برای دوستان هنرمندتان هم آن را ارسال کنید. ?

کامنت هم یادتون نره?

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: