چه موقع پیج ما برای تبلیغات آماده است؟

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 22 ژانویه 2022 1628
چه موقع پیج شما آماده تبلیغات است

صاحبان کسب و کار در اینستاگرام قطعا با تبلیغات اینستاگرامی و بازاریابی نیز سر و کار خواهند داشت. پیش از این در مقاله‌های “راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام “و “شیوه تبلیغات موثر در اینستاگرام “به این مبحث پرداخته‌ایم. معمولا پیجهای تازه کار ترجیح میدهند زودتر به تعداد فالوور بالا و در نتیجه درآمد دلخواه خود دست پیدا کنند. و یکی از روشهای مطمئن برای افزایش فالوور، تبلیغات است. اما آیا تبلیغات نیازمند پیش نیاز خاصی است؟ پیج ما باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا بتواند بیشترین جذب فالوور را در زمان تبلیغات داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم به ویژگیهای یک پیج آماده تبلیغات بپردازیم.

پیج آماده تبلیغات مارژین
اینستاگرام مارژین

پیش فرضهای تبلیغ در اینستاگرام

فرض را بر این میگذاریم که شما مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی کرده و به اصطلاح “پرسونای مخاطب” را در اختیار دارید. میدانید که مخاطب شما از چه پیجهایی بیشتر بازدید میکند و به همان پیجها تبلیغات خود را سپرده‌اید. محتوا و گرافیک تبلیغاتی شما مشکلی ندارد و مخاطب را درگیر کرده و باعث جلب توجه او میشود. اولین چیزی که مخاطب به آن توجه میکند همان آی دی یا اسم پیج شماست که باید گیرا، کوتاه، رسا و موجز باشد. مخاطب روی آی دی کلیک میکند و وارد پیج شما میشود.

نمای کلی یک پیج آماده تبلیغات

در مرحله اول این ظاهر و نمای کلی پیج شماست که باید مخاطب را مجاب کند پیج شما ارزش وقت گذاشتن و دیده شدن را دارد. یک پیج آماده تبلیغات هم از نظر بصری و هم از نظر محتوا باید هویت خاص خود را داشته باشد. برای مثال اگر در زمینه آشپزی فعالیت میکنید، عکسهای زیبا و اشتها بر انگیز از غذاها، تیترهای آموزشی جذاب ، رنگ و پالت رنگی مشخص داشته باشید. عکس پروفایل و بایو پیج شما نیز بخش دیگری از هویت شماست.

تعداد و محتوای پست‌‌های یک پیج آماده تبلیغات

پیج شما باید حداقل 30 پست داشته باشد تا بتواند درصدی از اعتماد مخاطب را جلب کند. حداقل پانزده پست اخیر شما فعالیت جدی و حرفه‌ای شما را در زمینه آشپزی نشان دهد و مطالب غیر مرتبط و پراکنده در این پانزده پست وجود نداشته باشد. یعنی مخاطب وقتی وارد پیج شما میشود، دچار سردرگمی در تشخیص محتوای پیج نشود و تکلیفش در همان ابتدای کار مشخص شود. این مورد مهمی است که یک پیج آماده تبلیغات باید رعایت کرده باشد.

بعد از اینکه محتوای پیج برای مخاطب محرز شد، به دنبال دلیلی برای فالو کردن شما میگردد. شما در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید، مخاطب هدف شما احتمالا قبلا پیجهایی با موضوع فعالیت شما دیده و شاید حتی آنها را دنبال کند. یک پیج آماده تبلیغات باید بتواند ثابت کند آنچه که ارائه میدهد، ارزش فالو شدن را دارد. پس باید حداقل 15 پست اخیر شما خلاقانه، جدید و ترغیب کننده باشد. وجه تمایز شما را با رقبا نشان دهد و مخاطب را مشتاق کند برای آنکه بخواهد بداند در آینده چه خواهید کرد. محتوای کپی و غیر خلاقانه از دید مخاطب، ارزش فالو شدن ندارد.

استوریهای شما در زمان تبلیغ در اینستاگرام باید کاملا برنامه ریزی شده برای جذب مخاطب باشد. در این استوریها باید به طور مختصر خود را معرفی کرده، وجه تمایزتان با رقبا را نشان دهید.باید مخاطب را مشتاق کنید که بخواهد ادامه‌ی داستان شما را بداند.

استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

اعتماد سازی در اینستاگرام

نکته مهم دیگری که در طی متن به آن اشاره شد، اعتماد سازی است. شما با انجام این مراحل تا حدود زیادی اعتماد مخاطب را جلب کرده‌اید. مخاطب متوجه میشود که با یک پیج پویا و زنده طرف است. نکات دیگری که در جهت جلب اعتماد مخاطب باید انجام دهید، هایلایت رضایت و نظرات مشتری، هایلایت ارتباط با ما (آدرس، شماره تلفن و …)، هایلایت ارسالیها و … است.

سعی کنید قبل از تبلیغ در اینستاگرام، با روش ارگانیک تعداد فالوورهای خود را به حداقل 500 عدد برسانید. یک پیج آماده تبلیغات باید تعداد قابل توجهی فالوئر و حداقل تعاملی با مخاطب داشته باشد، تا بتواند جلب اعتماد کند. کمتر از این عدد معمولا جذب فالور چندانی از طریق تبلیغات نخواهد داشت. سعی کنید با تعداد کم فالوور فروش را تجربه کنید تا اگر ایرادی در روند فروش وجود دارد در همان ابتدای کار متوجه شوید. صرف جذب مخاطب اهمیت چندانی ندارد. این مخاطب را باید بتوانید به مشتری تبدیل کنید. اگر با 500 فالوور هنوز هیچ فروشی نداشته اید، باید بگردید و علت را پیدا کنید. بعد از رفع مشکل به دنبال افزایش فالوور باشید.

صفحه رسمی اینستاگرام
صفحه رسمی اینستاگرام

توجه به سلیقه مخاطبان قبل از تبلیغات اینستاگرامی

سعی کنید قبل از تبلیغات سلیقه مخاطبان خود را متوجه شوید. این کار را میتوانید با پرسش و پاسخ در استوریها انجام دهید. معمولا مشت نمونه خروار است. هر چه تعداد فالوور بیشتری داشته باشید، داده‌هایی که بدست می‌آورید قابل اطمینان‌تر خواهند بود. با استفاده از این داده‌ها میتوانید محتوای پیج خود را مطابق با سلیقه مخاطبان خود تهیه کنید. و در نتیجه با ارائه آنچه نیاز بازار است، مخاطبان بعدی را بهتر و راحتتر جذب خواهید کرد.

آمادگی پیج برای پشتیبانی از مشتریان جدید

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید پشتیبانی پیج شماست. اگر میخواهید تبلیغ بزرگی انجام دهید و یکباره تعداد زیادی مخاطب وارد پیج شما شوند، آیا امکان پاسخگویی سریع و پشتیبانی آنها را دارید؟ آیا توان رسیدگی به همه مشتریان بالقوه جدید خود را دارید؟ یا اگر محصولی میفروشید آیا اصلا موجودی کافی از محصول پرفروشتان دارید؟ اگر این طور نیست دست نگه دارید. زیرا عدم پشتیبانی صحیح و به موقع میتواند ضربه بزرگی به برند شما و اعتماد مشتریانتان وارد کند. همچنین تمام هزینه‌ای که صرف تبلیغات کرده‌اید بی فایده خواهد بود.

چه موقع پیج ما آماده تبلیغات است؟
چه موقع پیج ما آماده تبلیغات است؟

اهمیت آمادگی پیج برای تبلیغات

تبلیغ در اینستاگرام از ابزارهای مهم و سودمند برای افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش است. اما این اقدام در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که پیج شما آمادگی تبلیغات را داشته باشد. در غیر اینصورت تنها هزینه و زمان خود را از دست خواهید داد.

شما نیز اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید. چه موقع تبلیغات پیج خود را شروع کردید و آیا نتیجه‌ای از تبلیغات گرفتید؟?

برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: