لوگوی مارژین
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش طراحی کاور مناسب پست اینستاگرام

دسته بندی :آموزش اینستاگرام, آموزشی 25 سپتامبر 2021 6713
چطور یک کاور مناسب طراحی کنیم؟

محتوای اینستاگرام، بیشتر گرافیکی و بصری است

محتوایی که در اینستاگرام قرار می‌گیرد، بیشتر بصری و گرافیکی است و در واقع برای جذب خواننده و وادار کردن او به خواندن کپشن، پست‌ها و استوری‌های شما باید طراحی جذاب داشته باشند. پس مهم است که برای ایجاد ارتباط بهتر و استفاده از پتانسیل این شبکه اجتماعی درباره ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام اطلاعاتی کسب کنید. با ما در ادامه همراه باشید و شیوه طراحی کاور خلاق و زیبا را یاد بگیرید.

ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام؛ چگونه طراحی کنیم؟
ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام؛ چگونه طراحی کنیم؟

ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام – ترکیب رنگ‌ها را جدی بگیرید

ترکیب رنگ‌ها اولین مسئله مهم در طراحی تم اینستاگرام است و می‌تواند به طراحی شما زنده بودن را اضافه کند. در واقع رنگ آنقدر قدرتمند است که می‌تواند باعث ایجاد یک احساس خوب در کاربران مختلف شود.

بهترین ترکیب رنگ‌ها در سال 2020
بهترین ترکیب رنگ‌ها در سال 2020

برای شروع، بهتر است درباره رنگ‌ها و خاصیت هر کدام اطلاعاتی کسب کنید، به عنوان مثال آبی سرد بیشتر از قرمز روشن، احساس آرامش را القا می‌کند؛ پس از آن، احساسی که می‌خواهید کاربران هنگام ورود به صفحه شما تجربه کنند را در نظر بگیرید و اقدام به طراحی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیب رنگ می‌توانید به وب سایت canva مراجعه کنید.

همچنین میتوانید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید: همنشینی رنگها و اصول آن، راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای صفحه اینستاگرام

از فضای خالی استفاده کنید

از فضای خالی استفاده کنید
از فضای خالی استفاده کنید

دومین ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام این است که فضای خالی را به شکلی مناسب با رنگ ترکیب کند، عکسی که فضای خالی یا فضای منفی نداشته باشد، قابلیت مشاهده کمتری دارد و آن بازخوردی که انتظار دارید را به کاربران منتقل نمی‌کند.

از تصاویر مرتبط استفاده کنید

تصاویر، لوگوها و رنگ‌هایی که در قالب اینستاگرام خود استفاده می‌کنید باید متناسب با نام تجاری شما باشد و کاربران با آن آشنایی داشته باشند، در غیر اینصورت کاربران شما دچار سردرگمی می‌شوند، موضوعی که اصلا به نفع شما نیست.
نکته دیگر این است که برای مثال اگر در حوزه مواد آرایشی فعالیت می‌کنید، لازم نیست که فقط از تصویر محصولات خود استفاده کنید، بلکه فضایی را ایجاد کنید که کاربران هم درباره مواد آرایشی و موضوعات دیگر مانند خاصیت گیاهان مختلف بر پوست اطلاعات بیشتری کسب کنند و آن را به محصولات خود ارتباط دهید.

همه چیز را ساده نگه دارید

نکته دیگر برای ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام این است که همه چیز را ساده نگه‌دارید و به دنبال طرحی که فکر می‌کنید برای کاربران شما جذاب است، باشید. از رنگ‌ها نه زیاد و نه کم استفاده کنید و سعی کنید کاوری که ایجاد کرده‌اید، برای مجموعه ای از پست‌ها مناسب باشد و نه فقط برای تعدادی محدود.

خلاق باشید

خلاق باشید
خلاق باشید

تعریف کاملی برای خلاق بودن وجود ندارد، اما کاری که باید انجام دهید این است که فراتر از کارهایی که دیگران انجام می‌دهند را انجام دهید، در واقع خاص بودن را به کاربران خود القا کنید. هر چه اطلاعات بیشتری درباره کاربران خود کسب کنید و رفتار آنها پس از انتشار پست را تجزیه و تحلیل کنید، می‌توانید نکات بیشتری درباره رفتار خود و پاسخ کاربران کشف کنید.

از فونت های بولد استفاده کنید

از فونت های بولد استفاده کنید
از فونت های بولد استفاده کنید

قرار نیست که کاور پست اینستاگرام شما همیشه واضح و مشخص باشد، ایجاد ابهام و حس کنجکاوی از ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام است که می‌توانید با استفاده از فونت‎های بولد و ادغام آن با محتوای متنی مناسب به هدف خود دست پیدا کنید.

نمونه های مختلف را در اینترنت مشاهده کنید

برای دست یافتن به طراحی کاور مناسب، بهتر است از کاورها و طرح های مختلفی که در سطح اینترنت وجود دارد برای الهام گرفتن نیز استفاده کنید. البته باید این نکته را اضافه کرد که کاورهایی که ایجاد می‌کنید باید با لوگو و حوزه فعالیت شما هماهنگ باشد. برای مشاهده طرح های برتر کافی است که با کلمات کلیدی مناسب محتوای خود را جستجو کنید.

ویژگی کاور مناسب استوری اینستاگرام

از زمانی که قابلیت استوری در سال 2016 به اینستاگرام اضافه شد، به صورت روزانه استوری‌های اینستاگرام به بیش از 500 میلیون کاربر فعال افزایش یافت و این به معنی است که حداقل نیمی از کاربران کلی اینستاگرام، روزانه استوری ایجاد و یا مشاهده می‌کنند، که یک فرصت فوق العاده برای کسب و کارهای مختلف را ایجاد می‌کند تا محصولات خود را به شکلی موثرتر عرضه کنند، پس نباید با طرح‌های نامفهوم و بد استوری‌های خود را ایجاد کنیم.

پس از بیان ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام، مهمترین نکات که باید در استوری رعایت کنید در ادامه آمده است.

• برای استوری‌های خود برنامه منظم طراحی کنید

برای استوری‌های خود برنامه منظم داشته باشید و با گرافیک مناسب استقبال از آنها را افزایش دهید.

• نقاط تاریک صفحه استوری را بشناسید

مانند تصویر زیر قسمت های « Stay in the lines» توسط نام کاربری و سایر اطلاعات دیگر پوشیده می‌شود و نباید اطلاعات مهم را در آن محدوده ها وارد کنید.

نقاط تاریک صفحه را شناسایی کنید
نقاط تاریک صفحه را شناسایی کنید

خود اینستاگرام نیز پیشنهاد می‌کند که اندازه استوری به جای 10801920 پیکسل، 10801420 باشد و 250 پیکسل در بالا و پایین فضا ایجاد کنید.

• سبک و style خاص خود را ایجاد کنید

ویژگی کاور مناسب استوری اینستاگرام و طراحی آن مشابه نکات گفته شده برای پست‌ها است. یک سبک مناسب ایجاد کنید و استوری‌های خود را در همان قالب ایجاد کنید.

• از فونت و رنگ‌های نام تجاری استفاده کنید

هر طرح و استوری که ایجاد می‌کنید باید در ارتباط با نام تجاری شما باشد و باعث شود که کاربران درباره مارک تجاری شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

• لازم نیست همه چیز با کیفیت باشد

زیبایی استوری این است که هر چیزی را می‎توانید منتشر کنید، لازم نیست برای همه استوری‌های خود برنامه ریزی کنید و بعضی وقت ها استوری‌های شما بهتر است ساده باشند، اما مورد مهم این است که استوری باید نشان دهنده مارک تجاری و به محتوایی که منتشر می‌کنید ارتباط داشته باشند.

• از boomerangs استفاده کنید

با استفاده از boomerangs می‌توانید کلیپ‌های یک تا دو ثانیه ای ایجاد کنید که در بعضی موارد، بهتر از عکس عمل می‌کنند.

• از ویژگی های اینستاگرام برای خلاقیت استفاده کنید

یکی از همین ویژگی‌ها، امکان اضافه کردن سایه به متن است که جلوه خاصی به متن‌های شما می‌دهد.

از سایه برای متن های خود استفاده کنید
از سایه برای متن های خود استفاده کنید

• درباره عملکرد بخش‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید

با استفاده از بخش‌های مختلف اینستاگرام می‌توان استوری‌های جذاب و مختلفی را ایجاد کرد که ممکن است حتی از شیوه عملکرد آنها خبر نداشته باشید. پس بهتر است در مورد نکات کاربردی اینستاگرام و بخش استوری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نکته نهایی

ویژگی کاور مناسب پست اینستاگرام و همچنین استوری را بررسی کردیم و درباره هر کدام توضیحاتی را ارائه کردیم، اما زمانی می‌توانید کاربران بیشتری را به پست‌ها و استوری‌های خود جذب کنید که بدانید کاربران شما در جستجوی چه محتوایی هستند و آن را با خلاقیت به آنها عرضه کنید.

منابع:

  1. https://blog.preppr.com
  2. https://buffer.com
ads
ads
ads
ads
برای اطلاع از تخفیف ها در کانال تلگرام مارژین عضو شوید. عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: